اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه صورت گرفت

تشریح پروژه‌های کشاورزی در ایام دهه مبارک فجر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به تشریح پروژه‌های کشاورزی در ایام دهه مبارک فجر در استان کرمانشاه پرداخت و گفت: کلنگ‌زنی 73 پروژه بخش کشاورزی با اشتغالزایی 920 نفر در ایام دهه مبارک فجر در استان صورت می‌گیرد.

تشریح پروژه‌های کشاورزی در ایام دهه مبارک فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه علی اشرف منصوری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در طول ایام دهه فجر از 73 پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 410 میلیارد ریال از محل منابع دولتی و تسهیلات بانکی با اشتغالزایی 920 نفر در شهرستان‌های استان کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی اضافه کرد: این پروژه‌ها نقش اساسی در افزایش تولید، درآمد، بهره‌وری از منابع آبی و ایجاد اشتغال در استان خواهند داشت.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات دولتی 30 پروژه با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال شامل اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری که در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌برداری از منابع آبی است را می‌توان نام برد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها علاوه برافزایش راندمان آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب باعث توسعه اراضی آبی، افزایش درآمد کشاورزان، کاهش هزینه‌ها و ایجاد اشتغال خواهد شد.

منصوری افزود: پروژه‌هایی که از محل تسهیلات بانکی نیز افتتاح می‌شوند 43 پروژه با اعتبار 170 میلیارد ریال شامل واحدهای گلخانه‌ای، سردخانه، گاوداری، مرغ‌داری، پرواربندی، پرورش ماهی، کارخانه‌های تولید کنسرو، قارچ و بسته‌بندی بذر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین از کلنگ‌زنی 2 گاوداری شیری 2 هزار و 500 رأسی با میزان سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریال و اشتغالزایی 250 نفر در شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: گاوداری شیری 2 هزار رأسی با سرمایه 200 میلیارد ریال و اشتغالزایی 200 نفر در اسلام‌آباد غرب، آغاز عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ در شهرستان کرمانشاه به منظور توسعه باغات درسطح 600 هکتار با اعتبار 70 میلیارد ریال و آغاز اجرای عملیات شبکه آبیاری بارانی در اراضی پایاب سد سلیمان‌شاه در سطح 2 هزار و 200 هکتار با اعتبار 80 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های این سازمان در ایام دهه مبارک فجر خواهد بود.

این مقام مسئول به مقایسه فعالیت‌های بخش کشاورزی در سال‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مساحت کل اراضی کشاورزی استان در قبل از انقلاب  723 هزار و 468 هکتار و اکنون به 946 هزار و 575 هکتار رسیده که 30 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: مساحت اراضی دیم و آبی استان در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ترتیب 27 و 86 درصد افزایش داشته‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه رشد محصولات استراتژیک استان مانند جو، گندم، چغندر قند، سیب‌زمینی و دانه‌های روغنی را در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی چشمگیر عنوان کرد.

منصوری اظهار کرد: تولید محصولات گلخانه‌ای خارج از فصل و گل‌های زینتی، گوشت سفید، عسل، ماهی، ذرت دانه‌ای، شبکه آبیاری تحت فشار، تجهیز و نوسازی اراضی، احداث کانال‌های آبیاری عمومی، یکپارچه‌سازی اراضی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از جمله شاخص‌هایی است که در قبل از انقلاب در بخش کشاورزی وجود نداشت اما اکنون در سایه پیروزی انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: میزان کل محصولات کشاورزی استان کرمانشاه در رژیم پهلوی 600 هزار تن بوده که اکنون این عدد به 3 میلیون و 982 هزار و 395 تن در سال 90 رسیده است.

انتهای پیام/ر10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول