اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی آبپخش خبر داد

اشتغال 8500 نفر در بخش کشاورزی در آبپخش

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی آبپخش از اشتغال 8 هزار و 500 نفر در بخش کشاورزی در آبپخش خبر داد.

اشتغال 8500 نفر در بخش کشاورزی در آبپخش
محمداسماعیل شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: آبپخش از مناطق مهم و ارزشمند در کشاورزی استان بوشهر است و به ویژه در تولید خرما و تعداد نخیلات آبپخش جایگاه ممتازی در استان دارد.
وی افزود: آبپخش حدود 20 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که بیش از 8 هزار هکتار از این اراضی به کشت نخیلات اختصاص یافته است و در مجموع بیش از یک میلیون و 300 هزار اصله نخل در این منطقه وجود دارد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی آبپخش خاطر نشان کرد: در آبپخش بیش از 4 هزار نفر مالک نخیلات هستند و در ایام کاشت و داشت و برداشت نیز تعداد زیادی از اهالی این منطقه در نخیلات اشتغال دارند که رقم بسیار بالایی برای این بخش است.
شفیعی تصریح کرد: افزایش کیفیت خرمای تولیدی و بهبود شرایط بسته‌بندی و صادرات این محصول در دستور کار این اداره قرار دارد که در سال جاری در این راستا اقدامات لازم انجام گرفته است.
وی با اشاره به وضعیت دامداران آبپخش نیز گفت: تعداد بهره‌برداران دامی که به طور پراکنده در روستاهای این بخش مستقر هستند بیش از 500 نفر بوده که در روستاهای چم‌تنگ، بصری، مکابری، بنه محمد عبدالله، گناوکان، بنه‌عباس و مشفق‌آباد در این امر فعالیت دارند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی آبپخش از حضور 68 هزار راس دام و طیور در آبپخش خبر داد و افزود: بیش از 28 هزار راس دام ثابت شامل گاو و گوسفند و بز دورگه و بیش از 40 هزار قطعه مرغ و خروس بومی از دام‌های مهم و عمده بخش آبپخش هستند.
شفیعی از اشتغال 8500 نفر در بخش کشاورزی در آبپخش خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر تعداد 8 هزار و 500 نفر از کشاورزان، دامداران و باغداران در آبپخش به طور دائمی اشتغال دارند و از خدمات متنوعی که این مرکز ارائه می‌دهد، بهره می‌برند.
وی بیان کرد: تعداد 4 هزار و 115 بهره‌بردار باغی،‌ 3 هزار و 855 بهره‌بردار زراعی و 500 بهره‌بردار دامی در بخش آبپخش اشتغال دارند.
این مسئول خاطر نشان کرد: افزایش میزان تولیدات کشاورزی و بهبود کیفیت محصولات مهم‌ترین اولویت جهاد کشاورزی است و با استفاده از توان و پتانسیل موجود در منطقه برای رسیدن به اهداف مورد نظر در حوزه کشاورزی و دامداری تلاش می‌کنیم.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول