اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کربلای معلی

درب‌های نقره حرم امام حسین (ع) فردا نصب می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات اصفهان گفت: از فردا نصب درب‌های نقره حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی آغاز می‌شود‌.

درب‌های نقره حرم امام حسین (ع) فردا نصب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد حسین ایرانپور بعدازظهر امروز در نشست خبری که در ستاد عتبات‌ عالیات اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون هشت درب برای حرم مطهر امام حسین (ع) توسط ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات ساخته شده است.
وی با بیان این مطلب افزود: یکی از لنگه درب‌های نقره حرم امام حسین (ع) در برج میلاد تهران مونتاژ شده و لنگه درب دیگر که در میدان امام حسین (ع) مونتاژ ‌شد، الان از مرز عبور کرده و مراحل نصب آن از فردا در ورودی باب‌الشهدا پایین پای قبر امام حسین (ع) آغاز می‌شود.
مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات اصفهان با اشاره به اینکه پس از مونتاژ درب‌های نقره حرم امام حسین (ع) طی گردشی که در شهرستان‌های استان داشت، تصریح کرد: ساخت دو لنگه درب نقره به ‌مدت یک سال و نیم توسط کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد عتبات‌عالیات اصفهان به‌ طول انجامیده است که هر کدام دارای وزن 500 کیلوگرم که در هر لنگه آن 110 کیلو نقره به‌ نام مقدس حضرت علی (ع) کار شده است.
وی با اشاره به اینکه 50 هنرمند در ساخت و مونتاژ این درب‌ها فعالیت داشته‌اند، بیان داشت: در ساخت این درب‌ها از هنرهای همچون هنر قلم‌زنی، میناکاری، گره چینی چوب، معرق، خاتم و 14 عدد گل محمدی مینا به نام 14 معصوم(ع) به کار رفته است.
ایرانپور اضافه کرد: این درب‌ها مزین به زیارت جامعه کبیره، حدیث نبوی و سخنان امام حسین(ع) در ظهر عاشورا است و در حاشیه آن حدیث شمس‌الشموس‌ امام رضا(ع) با امضای ایرانی‌ها نگاشته شده است.
وی با بیان اینکه در ساخت این درب 32 هزار قطعه چوب به کار رفته است، تاکید کرد: در ساخت دو لنگه درب نقره حرم امام حسین (ع) از چوب‌ ساج که رطوبت و موریانه بر روی آن اثری نداشته باشد، به کار رفته علاوه بر آنکه 7هزار قطعه آن از چوب نارنج و فوفل است.
مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری بازسازی ستاد عتبات ‌عالیات اصفهان در ادامه با ذکر دیگر برنامه‌های در دست اقدام این کارگاه  بیان داشت: ساخت پنجره فولاد زیر ناودان طلا ایوان علما، تعویض میناهای درب حرم جوادین (ع) و قلم‌زنی مجدد آنها، ترمیم گنبدهای موسی‌بن جعفر و امام جواد(ع) از جمله این برنامه‌ها است.
وی با بیان اینکه تا دو ماه آینده دو درب طلاکاری شده حرم جوادین (ع) نصب می‌شود، اظهار داشت: دوخت روپوش قبر دو طفلان مسلم و کتیبه دور ضریح به طول 70 متر و عرض 80 سانتی متر امام علی (ع) و پرده‌های ورودی حرم مطهر علوی و غیره است که توسط بانوان کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد در حال انجام است.
ایرانپور از دیگر برنامه‌های این ستاد به 9 لوستر حرم حضرت عباس (ع) اشاره و تصریح کرد: تا کنون هفت عدد از این لوسترها نصب شده که در ماه‌های آینده بقیه آماده و نصب می‌شود.
وی گفت: بیشتر برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات از طریق کمک‌های مردمی و همکاری کارکنان بانک صادرات، تجارت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شهرداری اصفهان و غیره به انجام رسیده است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول