اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز آغاز می‌شود

مونتاژ درب‌های نقره حرم امام‌حسین (ع) در اصفهان

خبرگزاری فارس: مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی ستاد عتبات‌عالیات اصفهان گفت: از امروز در میدان امام‌حسین (ع) استان اصفهان مونتاژ یک لنگه از درب‌های نقره حرم امام حسین (ع) آغاز می‌شود‌.

مونتاژ درب‌های نقره حرم امام‌حسین (ع) در اصفهان
محمد حسین ایران پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: یکی از لنگه درب‌های نقره حرم امام‌حسین (ع) در برج میلاد تهران مونتاژ شده و لنگه درب دیگر از امروز به‌مدت چند روز در میدان امام‌حسین (ع) مونتاژ می‌شود.
وی با بیان این مطلب افزود: پس از مونتاژ درب‌های نقره حرم امام ‌سین (ع) در طی این چند روز آینده در سایر شهرستان‌های استان نیز به گردش درمی‌آید تا دل‌های عاشقان اهل بیت (ع) در سرتاسر ایران را به‌همراه خود به دیار عشاق ببرد.
مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی ستاد عتبات‌عالیات اصفهان ادامه داد: ساخت دو لنگه درب نقره به‌مدت یک سال و نیم توسط کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد عتبات‌عالیات اصفهان به‌طول انجامیده است.
وی با اشاره به اینکه این دو لنگه درب نقره در ورودی باب‌الشهدا پایین پای قبر امام‌حسین (ع) نصب می‌شود، بیان داشت: در هر کدام از این دو لنگه درب 110 کیلو نقره به‌نام مقدس حضرت علی (ع) کار شده است.
مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی ستاد عتبات‌عالیات اصفهان با بیان اینکه این درب‌ها مزین به زیارت جامعه کبیره است، اضافه کرد: همچنین آیات مقدس قرآن کریم که مربوط به سیدالشهداست نیز در این درب‌ها به‌کار رفته است.
وی با اشاره به اینکه تیم‌های مختلفی در ساخت و مونتاژ این درب‌ها فعالیت داشته‌اند، افزود: در ساخت این درب‌ها از هنرهایی همچون هنر قلم‌زنی، میناکاری، گره چینی چوب، معرق، خاتم و غیره به‌‌کار رفته است.
ایرانپور با اعلام این خبر که مراحل پایانی مونتاژ درب‌‌های نقره حرم امام حسین (ع) در میدان اصلی استان اصفهان انجام می‌شود، تاکید کرد: تا اربعین حسینی این درب‌ها به کربلای معلی ارسال و نصب می‌شود.
وی با ذکر اینکه گروه‌ها و تعداد بسیاری در ساخت این درب‌ها مشارکت داشته‌اند، گفت: طراحی این درب‌ها در موسسه آفرینش‌های هنری بازسازی ستاد عتبات عالیات و توسط قلمداری، طراحی سازه و مهندسی فنی توسط میرخشتی صورت گرفته است.
مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی ستاد عتبات‌عالیات اصفهان ادامه داد: سرپرست قلم‌زن‌ها در ساخت درب‌های نقره حرم امام‌حسین (ع) استاد عسگری، میناکاری گل و بوته آن توسط فتاحی و تذهیب توسط اناری انجام ‌شده، هم‌چنین در کنار این گروه هنری، استاد خوشنویس‌کار نجاری، گره چینی و معرق و قنبری خاتم پشت درب‌ها را انجام داده است.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول