اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

23 و 24 دی

درب‌های کارگاه ضریح امام حسین(ع) گشوده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین(ع) از بازگشایی درب‌های کارگاه ضریح امام حسین(ع) همزمان با اربعین حسینی در روزهای 23 و 24 دی خبر داد.

درب‌های کارگاه ضریح امام حسین(ع) گشوده می‌شود
محمود پارچه‌باف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به میزان پیشرفت ساخت ضریح امام حسین(ع) اظهار کرد: تاکنون 90 درصد کار ضریح امام حسین(ع) به پایان رسیده و اکنون مراحل پایانی را سپری می‌کند.
وی ادامه داد: تاکنون کار نجاری، گوی و ماسوره، خطاطی استاد موحد و قلم‌زنی روی صفحات نقره و مس ضریح امام حسین(ع) انجام شده و اکنون هنرمندان مشغول ساخت و ساز و پر کردن صفحات منقوش شده بر روی پیکره ضریح هستند.
مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین(ع) با اشاره به میزان پیشرفت کار خطوط طلا بر روی ضریح امام حسین(ع) گفت: بیش از 40 درصد کار برش خطوط طلا بر روی ضریح انجام شده و اکنون در حال لحیم‌کاری، پولیش و صیقل این خطوط هستیم.
وی با بیان اینکه موادی مانند نقره، طلا و چوب ساج در ساخت این ضریح مطهر مصرف شده است، اظهار داشت: بخش داخلی ضریح با چوب‌های رنگین مانند ساج، پوپل، نارنگ، سرخدار و گردو تزئین شده و پس از بررسی و ارزیابی بر روی داخل ضریح نصب می‌شود.
پارچه‌باف از بازگشایی درب‌های کارگاه ساخت ضریح امام حسین(ع) همزمان با اربعین حسینی خبر داد و افزود: با توجه به درخواست مردم درب کارگاه ضریح امام حسین(ع) 19 و 20 صفر بر روی عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 20 باز می‌شود.
وی با بیان اینکه متولیان اصلی ساخت ضریح امام حسین(ع) مردم هستند، گفت: تمام وجوهات ساخت ضریح را مردم پرداخت کردند و تاکنون مردم عاشق و دلداده حضرت سیدالشهدا(ع) بالغ بر 5 میلیارد تومان هدیه نقدی و 143 کیلوگرم طلا در قالب انگشتری، گردنبند، گوشواره، سکه و... اهدا کردند.
مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: 120 کیلوگرم از طلاهای اهدایی از سوی مردم به طور مستقیم خالص‌سازی شده و به ورق‌های 21 عیار تبدیل می‌شود و در ضریح مطهر به کار می‌رود.
وی عنوان داشت: تاکنون بالغ بر 4 هزار و 800 کیلوگرم نقره، 120 کیلوگرم از طلاهای اهدایی مردم، 5 هزار و 500 کیلوگرم چوب ساج، 600 کیلو ورق مس برای تاج ضریح و 500 کیلوگرم فلزات استیل برای محکم‌سازی و اتصالات در ضریح امام حسین(ع) مصرف شده است.
انتهای پیام/ش20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول