اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالگرد 6 بهمن آمل صورت گرفت

رونمایی از بنای یادبود نخستین شهید حماسه جنگل

خبرگزاری فارس: به مناسبت سالروز حماسه اسلامی مردم آمل، بنای یادبود نخستین شهید جنگل در بخش امامزاده عبدالله(ع) رونمایی شد.

رونمایی از بنای یادبود نخستین شهید حماسه جنگل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، شهید ولی‌الله کارگر از بسیجیان شهرستان آمل بود که در 24 آبان سال 60 به دست منافقین به شهادت رسید.

این شهید که حرکت وی نمادی از قدرت الهی در حمایت از حماسه مردم آمل به شمار می‌رفت در روز 24 آبان در حین گشت‌زنی در جنگل‌های اطراف آمل با گروهی مواجه می‌شود که هویت آنها شناسایی شده نبود.

این شهید برای دفاع از وضعیتی که در آن گرفتار شده بودند تیری به سوی جنگل شلیک می‌کند که به صورت اتفاقی به یکی از سرکردگان کمونیست‌ها که در جنگل مخفی شده بودند برخورد کرده و وی را به هلاکت می‌رساند.

اگرچه منافقین در این درگیری وی را به شهادت می‌رسانند اما این حرکت وی موجب ترس و وحشت شدید در میان جنگل‌نشینان می‌شود و حمله آنها به شهر آمل را از آبان‌ماه به بهمن‌ماه به تاخیر می‌اندازد و تعداد زیادی از نیروهای آنها نیز به دلیل واهمه از لو رفتن عملیات از گروه جدا می‌شوند.

این امداد غیبی که به وسیله شهید کارگر شامل حال مردم آمل شده بود موجب شد تا امروز با حضور مادر و اعضای خانواده شهید کارگر بنای یادبودی در محل شهادت وی نصب شود.

بخشدار امامزاده عبدالله(ع) در این مراسم با اشاره به اینکه امروز نسل دوم و سوم انقلاب به خوبی شاهد هستند که چگونه مردان بزرگی این منطقه برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی جام خود را فدا کرده‌‌اند، اظهار داشت: دشمن می‌خواست از آمل به‌عنوان جبهه سوم علیه انقلاب استفاده کند اما رشادت مردم آمل این اجازه را به آنها ندارد.

یحیی عسگری‌پور با بیان اینکه این امر موجب شد تا در وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل نام آمل آورده شود، تاکید کرد: کمونیست‌ها قدرت اسلام و اراده مردم آمل را در محاسبات خود جای نداده بودند.

در این مراسم، فرمانده عملیات سپاه آمل در سال 60، تعدادی از همرزمان شهید و دانش‌آموزان بخش امامزاده عبدالله(ع) حضور داشتند.

 انتهای ‌پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول