اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

باید غنای فرهنگی یادواره‌های شهدا را بالا برد

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهاوند گفت: باید غنای فرهنگی و معنوی یادواره‌های شهدا را بالا برد.

باید غنای فرهنگی یادواره‌های شهدا را بالا برد
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی بعد از ظهر امروز در مراسم یادواره سرداران و 32 شهید گرانقدر روستای زرامین سفلی در شهرستان نهاوند برپایی یادواره‌ها را موجب اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین افراد جامعه به ویژه نسل جوان دانست و افزود: برپایی هر یادواره باید دستاوردهای محکم و اثرگذار برای نظام و انقلاب به همراه داشته باشد.
وی بهره‌مندی از خاطرات، وصایا و خواسته‌های شهدای گرانقدر و بازگو کردن آنها در یادواره‌ها را باعث آشنایی نسل جوان با ایثارگری شهدا خواند و ادامه داد: هر آن چه که می‌توان باید غنای فرهنگی و معنوی یادواره‌ها را بالا برد زیرا برگزاری این مهم دشمن را بیش از پیش ناامیدتر خواهد کرد.
امام جمعه نهاوند به مهمترین ویژگی هر شهید اشاره کرد و گفت: ولایتمداری، دشمن‌شناسی، شجاعت، زمان‌شناسی و بصیرت از مشخصه‌های بارز شهدا بود که باید مورد توجه قرار گیرد.
یک پژوهشگر دفاع مقدس نیز بهره‌مندی شهدا از اهداف والا و ارزشمند قیام اباعبدالله(ع) را زمینه‌ساز حرکت در مسیر نورانی شهادت خواند و افزود: حضرت امام خمینی(ره) با نفس قدسی و مسیحایی خویش، چنان تحولی را در مردم به وجود آورد که اگر خانواده‌ای فرزندی را در راه خدا فدا کرده بود حاضر می‌شد دیگر فرزندانش را نیز برای اسلام و ماندگاری انقلاب فدا کند.
سیدناصر حسینی‌پور با بیان خاطراتی از دوران 800 روزه اسارت خویش در نبرد با رژیم بعثی، از رعب و وحشت دشمنان نظام از ایستادگی و رشادت‌های ایران اسلامی سخن گفت و ادامه داد: ایستادگی حضرت امام خمینی(ره) در آن دوران حساس و بعد از آن مقام معظم رهبری در موقعیت کنونی در مقابل همه ابرقدرت‌ها از ایران اسلامی دژی مستحکم ساخته است.
وی ابراز داشت: در حال حاضر ایران به الگوی آزاده‌خواهان و مظلومان جهان تبدیل شده و ملت‌ها با بیداری خود خواهان پایان یافتن دیکتاتوری سردمداران غاصب خود هستند.
یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز گفت: روستای زرامین با تقدیم 32 شهید نقش خود را در دوران هشت ساله دفاع مقدس به خوبی ایفا کرده است.
علی احمدوند با اشاره به تقدیم شهید از هر خانواده این روستا ابراز کرد: به صورت میانگین از هر خانواده یک نفر شهید و یک جانباز در این روستا تقدیم انقلاب شده تا جایی که بارها نام این روستا در دوران هشت ساله دفاع مقدس توسط دشمنان بعثی به خاطر وجود جوانان انقلابی و پرشور و نقش اثرگذار آنها در عملیات‌ها عنوان شده است.
این روستا در دو سال گذشته به عنوان روستای نمونه فرهنگی و ایثارگری در کشور شناخته شده است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول