اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به روایت مادرش

شهیدی که زائر امام رضا شد

خبرگزاری فارس: شهید محمد ثقفی‌یزدی به امام رضا (ع) علاقه زیادی داشت هنگام تفحص خطاب به شهدا گفته بود که خودتان را نشان دهید اگر پیدا شوید شما را به زیارت امام رضا (ع) می‌بریم، 16 نفر بودند که به زیارت امام رضا (ع) رفته و سپس به قزوین بازگشتند.

شهیدی که زائر امام رضا شد
طاهره مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: از زمانی که به یاد دارم منزل ما نظیر حسینیه آقا سیدجمال پذیرای عزاداران ابا عبدالله (ع) بود، در ماه صفر هم مراسم روضه‌خوانی و در شب‌های ماه مبارک رمضان هم افطاری و سحری به راه بود.
همسرم 30 سال کارگر کارخانه بافندگی بود و با وجود سختی کار به علت سر و صدای زیاد دستگاه‌ها، همیشه کارگر نمونه انتخاب می‌شد.
مداحی در خانواده همسرم رواج داشت، پدر شوهرم هم مداحی می‌کرد و همین موضوع باعث شده بود محمد از بچگی با مداحی مأنوس باشد.
محمد آخرین فرزند خانواده و از پنج خواهر و برادر دیگرش کوچک‌تر بود، وقتی محمد به دنیا آمد پدربزرگش در گوشش اذان گفت، پدر بزرگش خیلی دوست داشت مدفنش کربلا باشد اما راه کربلا بسته بود به سوریه مشرف شده و پس از فوت در همان‌ جا دفن شد.
در منزلمان جلسات آموزش قرآن داشتیم، محمد و محسن شالباف و شهید پرویز هم در جلسات قرآن شرکت می‌کردند و محمد تمرین مداحی را از همان کودکی در این جلسات شروع کرد.

* اعزام به جبهه
محمد 13 ساله بود که تصمیم گرفت به جبهه برود اما چون بدن ضعیفی داشت من و پدرش راضی نبودیم ولی بر رفتنش اصرار داشت و اعتصاب غذا کرد لاغر که بود لاغرتر شد، با پدرش صحبت کردم و او هم راضی شد.
وقتی خبر رضایت پدرش را به محمد دادم بسیار خوشحال شد برای ثبت‌نام شناسنامه‌اش را دستکاری کرده و گفته بود 18 ساله هستم نگاه به قد و قواره‌ام نکنید، بعد از پایان ثبت‌نامش به شخصی که ثبت‌نام می‌کرده گفته بود خوش غیرت برو جبهه اسلام را یاری کن.
یکی از ذوق‌هایش نقاشی کشیدن بود، یک بار خواب امام زمان (عج) را دیده و عکس ایشان را کشیده بود.
خیلی شیرین زبان و شوخ طبع بود نحوه برخوردش با دیگران به گونه‌ای بود که همه را جذب خود می‌کرد.
هوش سرشاری داشت، چهار سال دبیرستان را در جبهه به صورت جهشی خواند.
در عملیات کربلای 4 شرکت کرده بود که با گلوله دشمن به شهادت رسید اما پیکرش را آب برده و مفقود شد، پس از 14 سال پیکرش به ما رسید.
به امام رضا (ع) علاقه زیادی داشت هنگام تفحص خطاب به شهدا گفته بودند که خودتان را نشان دهید اگر پیدا شوید شما را به زیارت امام رضا (ع) می‌بریم، 16 نفر بودند که به زیارت امام رضا (ع) رفته و سپس به قزوین بازگشتند.
انتهای پیام/ج20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول