اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

اعتبارات راه و ترابری 23 درصد افزایش داشته است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: در بخش راه و ترابری اعتبارات تخصیص یافته به استان اردبیل در سال جاری 23 درصد رشد را نشان می‌دهد.

اعتبارات راه و ترابری 23 درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، ایرج بیگدلو در بازدید از پروژه‌های عمرانی بخش کورائیم شهرستان نیر اظهار داشت: در بخش راه و ترابری سال گذشته 650 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی تخصیص یافته بود که این مبلغ نیز با 23 درصد افزایش به بیش از 800 میلیارد ریال رسیده و انتظار می‌رود که این مبلغ تا پایان سال همچنان افزایش یابد.

معاون عمرانی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: اعتبارات بخش آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل امسال نسبت به سال گذشته 2.5 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: پارسال برای این بخش 100 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته بود که این میزان امسال به 250 میلیارد ریال افزایش یافت.

بیگدلو به پروژه‌های عمرانی شهرستان نیر از جمله اجرای مجتمع آبرسانی یورتچی غربی و فاز دوم مجتمع شهید کسایی اشاره کرد و گفت: مجتمع آبرسانی یورتچی که اعتبار اولیه آن یک میلیارد و 700 میلیون ریال بود در مرحله انتخاب پیمانکار است.

این مسئول ادامه داد: اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی شهید کسایی نیز با اعتبار 4 میلیارد و 200 میلیون ریال در آینده نزدیک آغاز می‌شود و با اجرای این پروژه‌ها 23 روستا زیر پوشش آبرسانی این مجتمع‌ها قرار خواهند گرفت.

وی به مسیر ارتباطی کورائیم – خلف‌لو اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت این مسیر از اداره راه و ترابری استان خواست تا با ارائه طرح مدون این مسیر را ابتدا در قالب راه شوسه تعریف و سپس با تامین اعتبارات لازم اقدام به آسفالت مسیر کند.

بیگدلو همچنین از شهرداری کورائیم خواست تا با شناسایی زمین مورد نیاز برای احداث راهدارخانه و آتش‌نشانی در این بخش اقدام کند.

فرماندار نیر هم با اشاره به محرومیت بخش کورائیم، بن بست بودن این منطقه را عامل اصلی عقب‌ماندگی و محرومیت آن عنوان کرد.

سید حمید عباداللهی اظهار داشت: راه آهن اردبیل بهترین فرصت برای خروج این بخش از محرومیت است و با اتمام این پروژه عظیم شاهد توسعه و رونق منطقه خواهیم شد.

وی به گاز رسانی 9 روستای بخش کورائیم اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون عملیات گاز رسانی به این روستاها در حال اجراست.

این مسئول با اشاره به اجرای جاده اردبیل – کورائیم ابراز داشت: عملیات احداث این راه ارتباطی به طول 35 کیلومتر از 10سال پیش آغاز شده ولی هنوز به بهره‌برداری نرسیده و مردم از این بابت با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام/خ۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول