اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی صورت می‌گیرد

اعزام 50 هزار نفر به مناطق عملیاتی

خبرگزاری فارس: مسوول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای اذربایجان غربی گفت: 50 هزار نفر از دانش‌اموزان و دیگر اقشار مردم آذربایجان غربی تا پایان امسال به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

اعزام 50 هزار نفر به مناطق عملیاتی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از سپاه شهدای آذربایجان غربی رسول اقدمی با تاکید بر ارتقای کمی و کیفی کاروان‌های راهیان نور افزود: استقبال چشمگیر مردم استان از حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و اهمیت فرهنگی کاروانیان نور، طلب می‌کند این کاروان‌ها از محتوای معنوی بالایی برخوردار شوند.
وی افزود: در قالب کاروان‌های نور پارسال 25 هزار و 640 زائر از این استان به مناطق عملیاتی جنوب و 5 هزار و 500 نفر نیز به مناطق عملیاتی شمالغرب اعزام شده‌اند.
اقدمی گفت: امسال افزون بر 18 هزار و 400 نفر از مردم استان نیز برای زیارت مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره ) به تهران اعزام شده‌اند.
وی با اعلام اینکه اعزام کاروان‌های دانشجویانی به مناطق عملیاتی امسال از دوم اسفند ماه آغاز می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا 25 اسفند افزون بر 3 هزار دانشجوی دانشگاه‌های آذربایجان غربی از مناطق عملیاتی جنوب کشور دیدن کنند.
مسئول راهیان نور آذربایجان غربی اعلام کرد: سال گذشته نیز افزون بر 5 هزار دانشجوی اعزامی از آذربایجان غربی و بیش از 5 هزار و 500 نفر از دیگر اقشار از مناطق عملیاتی جنوب کشور دیدن کرده‌اند.
اقدمی گفت: امسال 15 هزار و 262 دانش‌آموز پسر در مقطع دوم دبیرستان نیز به این مناطق اعزام شده‌اند و مقدمات حضور دختران نیز در این کاروان‌ها در دست بررسی است.
 وی از برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی به عنوان بهترین شیوه برای فرهنگ‌سازی و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان و نوجوان یاد کرد. 
اقدمی حضور در مناطق عملیاتی و دیدن این مناطق از نزدیک را توفیق الهی و فرصتی مغتنم دانست و اظهار داشت: زائران مناطق جنگی باید از این فرصت برای مطالعه و درک ویژگی‌های بارز شهدا و انتخاب آنان به عنوان الگوهای رفتاری خویش استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ایستادگی در برابر ایادی استکبار جهانی با دستان خالی تنها با داشتن اسلحه ایمان میسر است، ابراز امیدواری کرد: نسل جوان جامعه به ویژه دانش‌آموزان اعزامی به مناطق جنگی با نگاه تیزبین خود بتوانند نقاط درخشان جنگ تحمیلی را رصد و آن را در اذهان خویش ثبت کنند.
اعزام کاروان‌های راهیان نور از سال 86 در استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس آغاز شده که طی آن ده‌ها هزار نفر از اقشار مردم از مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب دیدن کرده‌اند.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول