اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان مراکز اسلامی کشورهای آمریکای لاتین

همایش وقف و بیداری اسلامی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همایش «وقف و بیداری اسلامی» با حضور 50 نفر از مسئولین مراکز اسلامی کشورهای آمریکای لاتین در قم برگزار می‌شود.

همایش وقف و بیداری اسلامی در قم برگزار می‌شود
روح‌الله شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری همایش «وقف و بیداری اسلامی» اظهار کرد: این همایش با هدف آموزش آثار و برکات وقف به مردم و مسئولین مراکز اسلامی کشورهای آمریکای لاتین برگزار می‌شود.
وی افزود: 50 نفر از مسئولین مراکز اسلامی کشورهایی نظیر آرژانتین، ونزوئلا، کوبا و اکوادور که به دعوت موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت جامعة‌المصطفی در قم حضور دارند در این همایش یک‌روزه شرکت کرده و با این سنت اسلامی آشنایی بیشتری پیدا خواهند کرد.
مدیر‌کل روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مردم مسلمان سایر کشورها تقاضای دریافت کمک‌ از سوی ایران در اینگونه مسائل را دارند گفت: تبیین نقش ارزنده وقف در پیشرفت جامعه و آثار و برکات آن در دستور کار برگزارکنندگان این همایش قرار داشته و آموزش‌های لازم به آنها داده خواهد شد.
وی تصریح کرد: ایجاد جنبش‌های فکری در منطقه آمریکای لاتین در راستای شناسایی افراد خیر به منظور ساخت مساجد، حسینیه‌ها و مراکز اسلامی یکی دیگر از اهداف همایش وقف و بیداری اسلامی است.
شفیعی با بیان اینکه مردم مسلمان این کشورها نیازمند مراکز و ابنیه جدیدی هستند افزود: زمانی که تحول فکری در خصوص فرهنگ وقف ایجاد شود آن‌گاه شاهد احیای این سنت اسلامی در منطقه خواهیم بود.
مدیر‌کل روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه به تشریح برنامه‌های این همایش پرداخت و گفت: حجت‌الاسلام شیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در این همایش به تبیین وقف و مسائل مربوط به آن خواهد پرداخت.
وی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های این همایش روضه‌خوانی به مناسبت شهادت امام رضا(ع) به دو زبان فارسی و اسپانیولی خواهد بود ضمن اینکه برای ایجاد انگیزه در میان شرکت‌کنندگان،‌ یکی از حافظان نوجوان کشورمان نیز در این همایش حضور داشته و برنامه‌ای را اجرا خواهد کرد.
شفیعی با اشاره به حضور مسئولین مراکز اسلامی کشورهای آمریکای لاتین در قم به دعوت جامعةالمصطفی‌العالمیة افزود: برگزاری همایش وقف و بیداری اسلامی موجب گسترش روابط در سایر زمینه‌ها میان ایران و این کشورها شده و دوستی میان ملت‌ها را افزایش خواهد داد.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول