اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هماهنگی یادواره 120 شهید شیمیایی بهبهان خبر داد

شرکت 3 هزار نفر در یادواره 120 شهید شیمیایی بهبهان

خبرگزاری فارس: مسئول هماهنگی یادواره 120 شهید شیمیایی بهبهان از حضور و شرکت بالغ بر 3 هزار نفر در این یادواره خبر داد.

شرکت 3 هزار نفر در یادواره 120 شهید شیمیایی بهبهان
یدالله پازند امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان با اشاره به بمباران شیمیایی گردان فجر بهبهان در عملیات کربلای 5 اظهار کرد: گردان فجر بهبهان در ساعت 2 نیمه شب 19 دی‌ماه سال 1365 به منظور شرکت در عملیات کربلای 5 وارد جاده شهید صفوی و سنگرهای رزمندگان مستقر در منطقه شد و تا صبح در همان سنگرها ماند.
وی افزود: پس از نماز صبح و با روشن شدن هوا، تعداد کثیری از هواپیماهای عراقی با پرواز بر سطح وسیعی از فضا، منطقه را بمباران کردند که تعدادی از آنها نیز حامل بمب‎های شیمیایی بودند.
پازند ادامه داد: این بمباران ساعت 7 صبح صورت گرفت و با توجه به اینکه یکی از این راکت‌های شیمیایی در وسط گردان فجر بهبهان فرود آمده بود، 90 نفر از رزمندگان این گردان را به شهادت رسانید.
وی تصریح کرد: پس از گذشت ماه‎ها و سال‎ها پس از آن بمباران نیز، نشانه‎های شیمیایی در بازماندگان آن حادثه نمود پیدا کرده و 30 نفر دیگر نیز به دلیل این بمباران و عوارض بسیار وخیم و بد آن به شهادت رسیدند.
مسئول هماهنگی یادواره 120 شهید شیمیایی بهبهان با بیان اینکه نیروهای بهبهانی در جبهه‎های جنگ، نیروهایی قدرتمند بوده و توانایی اداره یک گردان و لشکر را داشتند، گفت: این اتفاق در ابتدا موجب ناراحتی شدید دیگر رزمندگان شده بود اما ذره‎ای از عزم آنان کم نکرد و در ادامه بسیاری از نیروهایی که در اثر این بمب شیمیایی مجروح شده و در بیمارستان‎های صحرایی و حتی شهر اهواز بستری بودند نیز از بیمارستان‎ها فرار کرده و به منطقه و خط مقدم آمدند.
وی خاطرنشان کرد: دلیل این امر نیز وحدت و ایثار رزمندگان ایران اسلامی و لبیک به دعوت بنیانگذار انقلاب اسلامی بود که به فرموده ایشان، رزمندگان ما در جبهه‎های جنگ سنگ تمام گذاشتند.
پازند همچنین در خصوص برگزاری یادواره 120 شهید شیمیایی شهرستان بهبهان عنوان کرد: چهاردهمین یادواره این شهیدان ساعت 2 بعد از ظهر روز جمعه 23 دی‌ماه در جاده شهید صفوی واقع در کیلومتر 10 جاده اهواز ـ خرمشهر و در کنار یادمان شهدای شیمیایی بهبهان در آن منطقه برگزار می‌شود.
وی افزود: در سطح شهرستان نیز از طریق مساجد، پایگاه‎های بسیج و همچنین اعلام عمومی در سطح شهر و خیابان‌ها، برگزاری این یادواره را به مردم اطلاع داده شده و طبق برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته 55 اتوبوس از این شهرستان راهی این مراسم می‌شود.
مسئول هماهنگی یادواره 120 شهید شیمیایی بهبهان از حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهری، خانواده شهدا، رزمندگان و جانبازان، مردم شهرهای مختلف کشور و خوزستان، انجمن صلح و دوستی و 20 خبرنگار خارجی و دیگر خبرنگاران داخلی در این یادواره خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی و برنامه‎ریزی‌ دست‎اندرکاران، بالغ بر 3 هزار نفر در چهاردهمین یادواره 120 شهید شیمیایی بهبهان شرکت خواهند کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز پیگیر احداث ساختمان یادمان شهدای شیمیایی بهبهان در منطقه هستیم که تا به امروز برق و آن تامین و جاده آن در دست ساخت است اما هنوز بودجه‌ای به احداث ساختمان این یادمان اختصاص داده نشده است.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول