اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرزند شهید مفتح:

شهید مفتح از خودنمایی پرهیز می‌کرد

خبرگزاری فارس: فرزند شهید مفتح گفت: شهید مفتح به شدت از خودنمایی پرهیز می‌کرد و اخلاص در عمل جزو خصوصیات بارز ایشان بود.

شهید مفتح از خودنمایی پرهیز می‌کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمدهادی مفتح که به آران و بیدگل سفر کرده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود تمام تلاش‌ها و زحماتی که پدرم در طول زندگی کوتاه خود متحمل شدند اما همواره عمل با اخلاص را مدنظر قرار داده و هیچگاه با ریا و خودنمایی آن را آلوده نمی‌کردند.
وی از نظم و پشتکار به عنوان دیگر خصوصیات برجسته شهید مفتح نام برد و خاطرنشان کرد: ایشان همزمان با اینکه در مقطع دکترای دانشکده الهیات دانشگاه تهران مشغول به تحصیل بودند در حوزه علمیه قم نیز به تدریس طلاب می‌پرداختند.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم در ادامه به اقدامات سیاسی شهید مفتح پرداخت و گفت: اهمیت فعالیت‌های سیاسی شهید مفتح به قدری بود که از ایشان به عنوان مهم‌ترین سنگردار نهضت انقلاب اسلامی در سال 56 نیز یاد می‌شود.
مفتح در مورد شهادت آیت‌الله مفتح نیز عنوان کرد: با وجود کناره‌گیری ایشان از پست‌های مهم مملکتی پس از پیروزی انقلاب، گروهک ضاله فرقان با خط‌گیری مستقیم از لانه جاسوسی آمریکا به ترور ایشان در 27 آذر سال 1358 مبادرت ورزید.
فرزند شهید مفتح، علت نامگذاری روز شهادت ایشان به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه را توجه ویژه شهید مفتح به ارتباط بین حوزه و دانشگاه عنوان کرد و بیان داشت: تلاش‌های بی‌وقفه پدر در زمینه ایجاد وحدت بین دانشجویان و اساتید دانشگاه و عالمان دینی و همچنین برگزاری اولین سمینار وحدت حوزه و دانشگاه را می‌توان به عنوان مهم‌ترین دلیل نامگذاری روز شهادت ایشان به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه قلمداد کرد.
شهید محمد مفتح در سال 1307 در شهر همدان به دنیا آمد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و دروس سطح حوزه در همدان به حوزه علمیه قم رهسپار شد و سطوح عالی اجتهاد را در خدمت عالمانی همچون آیات عظام بروجردی، امام خمینی و محقق داماد گذراند و از جمله برترین شاگردان علامه طباطبایی در زمینه فلسفه بود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول