اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه اصفهان:

دانشکده قرآن و حدیث به زودی احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: دانشکده قرآن و علوم حدیث به زودی احداث می‌شود.

دانشکده قرآن و حدیث به زودی احداث می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز در نشستی که با حضور استاندار، شهردار، معاون سیاسی امنیتی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و نیز سایر مسئولان استان تشکیل شد به تبادل نظر و تصمیم گیری نهایی در مورد احداث دانشکده علوم قرآن و حدیث پرداختند و ضمن ابراز خرسندی که چنین پروژه‌ قرآنی در اصفهان ساخته می‌شود، اظهار داشت: با وجود مفاخری همچون علامه مجلسی در قلب اصفهان و نیز در کنار مسجد قدیمی جامع احداث چنین دانشکده‌ای کار بسیار با ارزشی است.
وی با بیان اینکه با احداث این دانشکده مقبره علامه مجلسی از غربت خارج می‌شود، تصریح کرد: دانشکده قرآن، حدیث، فقه و حقوق از جمله نیازهای فعلی امروز نیز هست.
مدیر حوزه علمیه اصفهان به لزوم ساخت دانشکده علوم قرآن و حدیث در جوار مقبره علامه مجلسی  پرداخت و افزود: طرح این دانشکده چندمنظوره و بسیار بزرگ نزدیک به پنج سال طول می‌کشد که به نظر می‌رسد طرح به صورت فاز بندی به خصوص در مرحله ساخت انجام شود.
وی احداث این دانشکده را در طول اجرای پروژه امام علی (ع) دانست و افزود: در صورتی که مقدمات کار به موقع انجام شود به احتمال نیز زمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) در روز 21 بهمن ماه سال جاری مراسم کلنگ زنی این دانشکده انجام می‌شود.
طباطبایی‌نژاد همچنین به حمایت‌ها و پیگیری‌های حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی برای اجرای این پروژه اشاره کرد و از حضور احتمالی ایشان در مراسم کلنگ‌زنی خبر داد.
وی با تاکید به اینکه این دانشکده چندین فاز متفاوت دارد، افزود: هزینه زیادی بابت ساخت این دانشکده لازم است که باید در سفر آتی هیئت دولت به اصفهان اعتبار ساخت این دانشکده مطرح و مصوبه آن توسط استانداری از رئیس جمهور گرفته شود.
مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: دانشکده قرآن و حدیث یک مجموعه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی است که در آینده‌ می‌تواند جوانان زیادی را به خود جذب و به ارتقاء دانش معنوی کمک کند.
وی اضافه کرد: از مسئولان استانی و شهری درخواست کرد که در ساخت این دانشکده که از مفاخر اصفهان است اهتمام جدی داشته باشند و همچنین خواستار تأمین اعتبار لازم این پروژه از بخش اعتبارات فرهنگی استان اصفهان شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول