اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف نور:

وقف اختلاف‌های طبقاتی را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور گفت: وقف اختلاف‌های طبقاتی را از بین می‌برد.

وقف اختلاف‌های طبقاتی را از بین می‌برد
عبدالله ولی‌نژاد در حاشیه عزاداری حضرت علی‌ابن‌موسی الرضا (ع) در امامزاده جمشیدکیا سلطان رویان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نور با تسلیت رحلت حضرت رسول(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: هفته آخر صفر هر سال هفته وقف نام‌گذاری شده است، امری که هرگز منقطع نمی‌شود و از صدقات جاریه است.
وی بیان کرد: در حالیکه برخی از صدقات مصرف‌شدنی و پس از صرف ممکن است از بین برود وقف تنها صدقه‌ای است که ویژگی خاص دارد، مستدام و همواره جاری است و تا زمانی که به وقف و نیت واقف عمل شود خیرش برای واقف ثبت و درج می‌شود.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با تاکید بر رعایت حریم موقوفات در وقف تصریح کرد: اگر این حریم مورد توجه قرار گیرد، سنت حسنه وقف در جامعه گسترش پیدا می‌کند و در بین مردم ترویج می‌شود.
ولی‌نژاد افزود: به جهت وجه مالی بودن وقف، موقوفات همواره مورد تجاوز قرار می‌گرفت حتی در زمان پهلوی با فرمان به اصطلاح اصلاحات ارضی بسیاری از موقوفات مورد تجاوز و تصرف قرار گرفت ولی به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از موقوفات به وقف برگشت داده شد.
 
* وقف اختلاف طبقاتی را از بین می‌برد
وی به اثرات وقف اشاره و بیان کرد: وقف و عمل به نیت واقف می‌تواند اختلاف طبقاتی را از بین ببرد و فاصله بین فقیر و غنی کم شود چون بسیاری از نیات واقفان اجتماعی هستند و سرمایه‌ها از رکود در می‌آید و در اجتماع توزیع می‌شود و در نتیجه نیاز جامعه برطرف می‌شود.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در ادامه از واقفان خواست با بررسی بیشتر نیات وقف را منطبق با نیازهای روز جامعه کند که کاربرد روز داشته باشد زیرا اثرات آن بیشتر خواهد بود.
ولی‌نژاد در پایان از آمادگی اوقاف و کارشناسان مربوطه به منظور مشاوره دادن به واقفان برای وقف مورد نیاز جامعه خبر داد و از واقفان خواست قبل از نیت وقف با این مشاوران مشورت کنند.
انتهای پیام/ج20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول