اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور خادمان حرم رضوی

خطبه‌ معروف شب شهادت امام رضا(ع) قرائت شد

خبرگزاری فارس: آیین ویژه خطبه‌‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع ) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

خطبه‌ معروف شب شهادت امام رضا(ع) قرائت شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در این مراسم که در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد خطبه ویژه شب شهادت امام رضا(ع ) توسط یکی از روحانیون به زبان عربی قرائت شد.
بنابر این گزارش، خادمان این حریم امن الهی نیز با دست گرفتن چراغ‌هایی شمع‌دار، فضای صحن انقلاب را بیش از پیش معنوی کرده‌اند.
این گزارش حاکی است، بسیاری از زائران و مجاوران آستان امام هشتم شیعیان نیز با حضور در این مراسم به معنویت فضای حاضر افزوده و لحظات بسیار نابی را به وجود آورده بودند.
در این میان حضور اقشار مختلف مردم از پیر و جوان و زن و مرد میزان ارادت ایرانیان از سراسر نقاط ایران را به ائمه‌اطهار و به ‌ویژه ولی‌نعمت خود امام رضا(ع) را نشان می‌داد.
بنابر این گزارش، در کنار زائران ایرانی جمعی از زوار خارجی از کشورهای عراق، سوریه، بحرین، هندوستان و پاکستان نیز به پابوسی امام رئوف خود در شب شهادت آن بزرگوار آمده بودند.
خطبه شب شهادت امام رضا(ع ) شامل اعتراف و اقرار به یگانگی ذات اقدس الهی، ستایش آن یکتای بی‌همتا، درود و رحمت بر رسول اکرم(ص)، خاتم پیامبران است.
در ادامه این خطبه نام حضرت‌زهرا(س) و نام‌های مبارک ائمه معصومین(ع) به ترتیب قرائت و بر روان پاک و مقدس آن وجودهای پاک سلام و صلوات فرستاده شد.
این خطبه با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) ادامه و در انتهای آن از خداوند برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، سلامتی و طول عمر مسئلت شد.
خطبه‌خوانی یک آیین ویژه سنتی است که ریشه آن به صدر اسلام باز می‌گردد که توسط نبی‌مکرم اسلام(ص) انجام می‌شد و در زمان امام علی(ع) به اوج رسید.
آیین خطبه‌خوانی در حرم مطهر رضوی سالی دو بار برای دو حادثه مهم تاریخ اسلام، واقعه عاشورا و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و نیز شهادت امام رضا ع) برگزار می‌شود.
هم‌چنین حضور مسئولان مختلف لشکری و کشوری در این مراسم از دیگر حواشی برگزاری خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی بود.
انتهای پیام/ی30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول