اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری تاکنون صورت گرفت

برگزاری 7 هزار جلسه پرسش و پاسخ دینی در حرم رضوی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره پاسخگویی به سؤالات دینی و اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی از برگزاری هفت هزار جلسه پرسش و پاسخ دینی و معرفتی برای عموم زائران از ابتدای سال‌جاری تاکنون در حرم مطهر رضوی خبر داد.

برگزاری 7 هزار جلسه پرسش و پاسخ دینی در حرم رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان ‌قدس رضوی، جواد هاشمی اظهار داشت: بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر بارگاه منور رضوی، از بیش 11 هزار ساعت از جلسات پرسش و پاسخ دینی حرم مطهر رضوی بهره‌‌مند شده‌اند.
وی پرسشگری را از جمله مسائل مهم و حیاتی برای رشد و تعالی اندیشه عنوان کرد و افزود: از مهم‌ترین اهداف این اداره ایجاد فضای مناسب برای پرسش و پاسخ است که این امر با توجه به تبلیغات همه جانبه دشمن بر ضد باورهای دینی و ایجاد شبهات مختلف اعتقادی در میان جوانان نمایان‌تر است.
هاشمی تصریح کرد: این اداره جلسات مختلف پرسش و پاسخ را با عناوین؛ «حلقه‌ معرفت»، «به سوی ظهور»، «در محضر عالم آل محمد(ع)»، «گفتمان دینی»، «تدبر در قرآن» و «نشست‌های دین، نشاط و زندگی» تشکیل داده است.
وی در ارتباط با جلسات «حلقه معرفت» گفت: در این برنامه که از ابتدای سال‌جاری حدود 5 هزار جلسه از آن برگزار شده است، پرسش و پاسخ‌های آزاد دینی با حضور استادان در موضوعاتی مانند احکام، عقاید، تربیت دینی، جامعه دینی و... مطرح و مباحث در این جلسات به بحث و تبادل گذاشته می‌شود.
وی اظهار داشت: برنامه به سوی ظهور هر شب جمعه با محوریت مباحث مربوط به امام زمان(عج) با هدف شناخت بیش‌تر آن حضرت به صورت پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.
وی افزود: جلسات پرسش و پاسخ گفتمان دینی در مناسبت‌های ویژه در موضوعات مختلف طی 10 جلسه به بحث و بررسی گذاشته شده و به پرسش‌های گوناگون زائران پاسخ داده می‌شود.
هاشمی در ارتباط با جلسات در محضر عالم آل محمد(ع) افزود: این برنامه با هدف ایجاد ارتباط فکری زائران با اندیشه‌های نورانی حضرت رضا(ع) تدارک دیده شده و در هر جلسه یکی از فرموده‌های گهربار حضرت رضا(ع) از سوی صاحب‌نظران مطرح و حاضران برداشت‌های خود را از آن حدیث مطرح و در پایان این جلسه برداشت‌ها جمع‌بندی می‌شود.
انتهای پیام/ی30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول