اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط خدام بارگاه منور رضوی محقق شد

پذیرایی از زائران پیاده مشهد مقدس در 31 ایستگاه صلواتی

خبرگزاری فارس: به مناسبت دهه آخر صفر، خدمه و خدمتگزاران آستان‌قدس رضوی با برپایی31 ایستگاه صلواتی، از زائرانی که با پای پیاده برای عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن موسی الرضا(ع) از اقصی نقاط کشور به مشهد مشرف می‌شوند، استقبال و پذیرایی می‌کنند.

پذیرایی از زائران پیاده مشهد مقدس در 31 ایستگاه صلواتی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، این هفتمین سال پیاپی است که ایستگاه خدمات‌رسانی به زائران پیاده توسط کفشداران حرم مطهر در منطقه ملک آباد(سه‌راه باغچه) واقع در 35 کیلومتری شهر مقدس مشهد برپا می‌شود.
رئیس اداره کفشداران حرم مطهر رضوی اظهار داشت: در سال گذشته به بیش از 50 هزار زائر پیاده خدماتی نظیر صبحانه، نهار، شام، میوه، آبمیوه، خدمات درمانی و امثالهم ارائه شد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز بیش از 100 هزار نفر از این خدمات استفاده کنند.
محمد حبیبی‌پور افزود: فعالیت این ایستگاه صلواتی با حضور کفشداران حرم مطهر رضوی از 25 تا 28 صفر خواهد بود و زائرانی که از شهرها و استان‌های جنوبی و مرکزی با پای پیاده به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، ضمن استراحت در این مرکز و صرف یک یا دو وعده غذای گرم و صبحانه، از برنامه‌های فرهنگی شامل نماز جماعت، عزاداری و ذکر توسل به ائمه معصومین(ع) و نیز امکانات آن نظیر فوریت‌های پزشکی، مکان استراحت و نمازخانه بهره‌مند می‌شوند.
فراشان آستان‌قدس رضوی نیز در اقدامی مشابه یک مرکز پذیرایی از زائران پیاده را در کیلومتر 10 بزرگ راه آسیایی برپا کرده‌اند.
این پایگاه که در پنج روز پایانی ماه صفر، به زائرانی که از شهرهای شمالی و غربی خراسان و استان‌های شمالی کشور به مشهد مشرف می‌شوند، خدمات ارائه می‌کند.
در این ایستگاه علاوه بر توزیع 24 ساعته چای، از کاروان‌های پیاده با غذای گرم و بسته‌های متبرک محتوی نبات، میوه، آبمیوه و کیک پذیرایی می‌شود. 
در روزهای گذشته هر روز شش هزار نفر از امکانات و تسهیلات این ایستگاه بهره‌مند شده‌اند و استقبال خدام بارگاه منور رضوی از خیل عظیم مشتاقان حضرت ثامن‌الحجج(ع) در حالی که لباس خادمی بر تن دارند، همواره مورد توجه ویژه زائران پیاده بوده و اشک شوق را بر دیدگان آن‌ها جاری کرده است.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول