اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز شهادت علی ‌بن موسی‌الرضا(ع)

100 هزار زائر پیاده به مشهد مشرف می‌شوند

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر مشهد گفت: طبق آمار رسیده 100 هزار زائر پیاده روز شهادت امام رضا(ع) به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

100 هزار زائر پیاده به مشهد مشرف می‌شوند
حجت‌الاسلام محمدرضا مهرورز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در تاریخ ثبت شده که بزرگان تاریخ و ائمه برای حفظ احترام به حرم معصومین به صورت پیاده مشرف می‌شدند و به طوری که این کار اعتقادی همراه با احترام، سبب پیاده‌روی عده‌ای به صورت پا برهنه تا حرم حضرت شده است.
وی خاطر نشان کرد: تشرف پیاده به حرم رضوی ضمن داشتن آثار و برکاتی زیاد سبب قرار دادن اعتقادات، حاجات و نذور مردم می‌شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد یادآور شد: در بسیاری از مراکز پذیرایی از زائران پیاده شاهد معجزات و امدادهای غیبی و کارهای نیکویی بودیم و زائران پیاده حرم امام رضا(ع) در مسیر خود شاهد لحظاتی هستند که ما هرگز نمی‌توانیم آن لحظات را تجسم کنیم.
مهرورز با اشاره به بحث ترویج تشویق در راستای فعالیت‌های فرهنگی و دینی گفت: کار معنوی مانند کار عمرانی نیست که بتوان از آن آمار عملکرد یا گزارش کار داد و ثمره کار معنوی ایجاد آرامش بین مردم، پرهیز از اخلاق‌های ناپسند و ترویج منش پهلوانی و علوی است.
وی در ارتباط با فعالیت‌های شهرداری گفت: شهرداری به کمک دیگر دستگاه‌ها محل اسکان، پذیرایی، نقشه شهر، تعیین مسیر از ورودی‌های شهر، اتوبوس برای برگشت و دیگر امکانات را برای رفاه حال زائران رضوی مهیا کرده است.
مهرورز افزود: در ارتباط با سیره و اخلاق رضوی خوب عمل نکردیم، باید با محبت و مهربانی ضمن ترویج این‌گونه موضوعات از ثمره فعالیت تمام سازمان‌ها در راستای ایجاد زیرساخت‌های سیره و فرهنگ رضوی استفاده کرد.
انتهای پیام/ی30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول