اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شاندیز:

تشرف پیاده به حرم حضرت رضا‌(ع) نیازمند معرفی جهانی است

خبرگزاری فارس: شهردار طرقبه شاندیز گفت: ما اکنون نیازمند معرفی جهانی تشرف پیاده به حرم حضرت رضا(ع) هستیم تا ضمن اطلاع‌رسانی، همه با دین مبین اسلام و مذهب شیعه آشنا شوند.

تشرف پیاده به حرم حضرت رضا‌(ع) نیازمند معرفی جهانی است
جواد رجب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: به دلیل نزدیکی شهرستان شاندیز به مشهد، از گذشته زائران به صورت پیاده عازم حرم علی ‌بن موسی‌الرضا(ع) می‌شدند و خوشبختانه این فعالیت تبدیل به یک فرهنگ شده است.
وی افزود: این نوع حرکات با چاشنی وابستگی همراه بوده که در قالب عرض ارادت به امام هشتم(ع) به صورت پیاده‌روی انجام می‌شده است.
رجب‌زاده خاطرنشان کرد: ذهنیت همسایگی شاندیزی‌ها به امام رضا(ع) سبب ایجاد رسم و سنت تشرف پیاده به حرم ایشان بوده و ضمن داشتن رنگ بوی معنوی و مذهبی در این حرکت نشان‌‌دهنده پیرو بودن راه معصومین و ارادت خالصانه است.
شهردار شاندیز گفت: مسئولان شهری باید این حرکت را به عنوان نماد فعالیت‌های معنوی، فرهنگی و مذهبی به مردم معرفی کنند تا مردم نیز در کنار آنها به ارائه خدمات ارزشمند بپردازند.
وی افزود: شهرداری باید ضمن حمایت این‌گونه حرکات در معرفی و اطلاع‌رسانی نیز پیش‌قدم بوده به طوری که فلسفه حضور حضرت و پیاده‌روی حضرت تا مشهد را در قالب بروشور و کتابچه به چاپ رسانده و در بین زائران رضوی تقسیم کند.
وی با اشاره به نبود اطلاع‌رسانی جهانی تاکنون گفت: ما باید با استفاده از مراسمات روز عاشورا، تاسوعا، محرم و صفر به عنوان نماد‌های آیینی ضمن استفاده معنوی آن را به تمام جهان صادر کنیم.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول