اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الامر (عج):

سپاه نخستین گروه‌ امدادی در زلزله بم و لوشان بود

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با تأکید بر حضور به موقع و به هنگام سپاه در مواقع بحران‌های طبیعی مانند سیل و زلزله گفت: در حادثه زلزله لوشان و بم سپاه نخستین کمک‌رسان بود و نخستین هواپیمایی که در شهر بم نشست هواپیمای سپاه با مدیریت حاج احمد کاظمی بود.

سپاه نخستین گروه‌ امدادی در زلزله بم و لوشان بود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین ظهر امروز ‌حبیب‌الله وفاپور در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین سپاه صاحب‌الامر (عج) و اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین که در محل سپاه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط بحران طبیعی مانند زلزله و سیل، دقایق اولیه ایام طلایی محسوب می‌شود که اگر از این دقایق غفلت شود فجایع جبران‌ناپذیری به بار می‌آید و اگر در دقایق اولیه، اقدامات مؤثر صورت بگیرد، می‌توان جان انسان‌ها را نجات داد.
وی با اشاره به نقش سپاه در مواقع اضطراری و بحران بیان کرد: نقش سپاه و سایر دستگاه‌های مرتبط در بحران‌ها بسیار مهم است، نقش سپاه در قانون اساسی، پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است و یک نمونه از این موارد در زمان تهاجم نظامی دشمن است که سپاه به کمک ارتش رفته و از نظام و انقلاب پاسداری می‌کند.
جانشین فرماندهی سپاه استان قزوین ادامه داد: در زمان بحران‌های طبیعی مانند سیل و زلزله، سپاه با تمام قوا از جمله با معاونت‌های عملیات، مهندسی و نیروی انسانی خود مشارکت کرده و بر خود واجب می‌داند که در کمترین زمان بعد از وقوع حادثه در صحنه حضور یابد و در حادثه زلزله لوشان و بم نخستین هواپیمایی که در شهر بم نشست هواپیمای سپاه با مدیریت حاج احمد کاظمی بود.
وفاپور تأکید کرد: سپاه باید جزو نخستین گروه‌هایی باشد که در صحنه حاضر می‌شود و در حال حاضر امکان اطلاع‌رسانی از طریق پیامک و ایمیل در مواقع بحران‌های طبیعی مانند سیل و زلزله برای سپاه امکان‌پذیر است.
وی در پایان تشریح کرد: در حال حاضر سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین، چند اکیپ از پزشکان متخصص را به نقاط محروم استان کردستان گسیل داشته است و این پزشکان همه از متخصصانی هستند که در مطب‌های خود در سطح شهر مراجعات زیادی دارند.
انتهای پیام/ج30/گ2000


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول