اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس:

ارائه آموزش در پیشگیری از حوادث بعد از زلزله ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: با توجه به زلزله‌خیز بودن فارس باید قبل از وقوع حوادث ناگوار به مردم آموزش‌های لازم را در برابر خطرات ناشی از زلزله ارائه کنیم.

ارائه آموزش در پیشگیری از حوادث بعد از زلزله ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فائز چراغ‌سحر بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان‌ها در سال 1370 تمام امور ساخت و ساز در چارچوب مشخص و مدون شده‌ای قرار گرفت.
این مسئول اضافه کرد: با تدوین مقررات ملی ساختمان تمام امور فنی، از تهیه نقشه تا رعایت مشخصات فنی لازم، کنترل، نظارت و اجرای ساختمان‌ها با رعایت استاندارها در تمام نقاط کشور لازم‌الاجرا شد.
وی در ادامه گفت: استان فارس سومین استان کشور از لحاظ احتمال وقوع زمین‌لرزه با خطر نسبی وقوع زلزله رو به رو است، بنابراین همگی باید همواره آمادگی مقابله با زلزله را داشته باشیم.
چراغ سحر ادامه داد: این امر با مشارکت تمام‌جانبه مردم، کارشناسان، متخصصان و تدبیر و جدیت مسئولان ذی‌ربط، عملی می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به اهمیت آموزش آمادگی در برابر خطرات زلزله تصریح کرد: مردم باید آموزش‌های لازم را ببینند تا بتوانند در موقع وقوع زلزله از خود و خانواده و اطرافیانشان محافظت کنند.
وی همچنین به مقاوم‌سازی ساختمان‌های قدیمی موجود اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه دولت، مقاوم‌سازی ساختمان‌های قدیمی غیر فنی و غیر اصولی الزامی است و کسانی که در روستاها و بافت‌های فرسوده شهری زندگی می‌کنند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌ها، مسکن و شهرسازی استان‌ها و شهرداری‌ها، تقاضای مقاوم‌سازی و بازسازی واحدهای غیرمقاوم خود را ارائه کنند.
چراغ سحر تصریح کرد: برای بازسازی اماکن غیرمقاوم یا ساخت اماکن مقاوم علاوه بر داشتن نقشه مطلوب و کنترل مهندسی ناظر، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و به کارگیری کارگران و بنّاهای آموزش دیده و ماهر نیز ضروری است تا مجموعه این تمهدیات منجر به ایجاد ساختمانی مقاوم، ایمن، زیبا و با عمری طولانی شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تمهیداتی که دولت اندیشیده و با تسهیلاتی که برای مقاوم و ایمن‌سازی در نظر گرفته شده است، هر چه سریع‌تر اکثر نقاط مسکونی این استان در مقابل زلزله مقاوم و ایمن شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول