اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان:

ضربه به سر مهم‌ترین عامل مرگ در حوادث رانندگی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان ضربه به سر را مهم‌ترین عامل مرگ در حوادث رانندگی عنوان کرد.

ضربه به سر مهم‌ترین عامل مرگ در حوادث رانندگی است
مهدی فروزش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی را طی 9 ماه گذشته سال جاری 287 کشته اعلام کرد و اظهار داشت: 145 نفر از این کشته‌ها در اثر ضربه به سر جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: با توجه به کاهش تلفات رانندگی طی 9 ماه سال جاری نسبت به 9 ماه سال گذشته، مرگ و میر ناشی از همه عوامل روند کاهشی را نشان می‌دهد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان خودروی سواری را مهم‌ترین وسیله نقلیه دخیل در حوادث رانندگی عنوان کرد که منجر به فوت 121 نفر در حوادث رانندگی از آغاز سال جاری در استان زنجان شده است.

وی با اشاره به شاخص بودن نقش موتور سیکلت در حوادث رانندگی تصریح کرد: هر چند تلفات ناشی از درگیری موتور سیکلت نسبت به 9 ماه سال گذشته در استان زنجان کاهش بیش از 18 درصدی را نشان می‌دهد، ولی با دخیل بودن در مرگ 75 نفر طی 9 ماه گذشته سال جاری هنوز نقش بارزی در تصادفات را به خود اختصاص داده است.

فروزش از کاهش هشت نفری تلفات عابران پیاده در 9 ماه سال جاری نسبت به سال گذشته در همین مدت خبر داد و گفت: در 9 ماه سال جاری 39 نفر از کشته شده‌های ناشی از تلفات رانندگی عابران پیاده بوده‌اند.

وی با اشاره به افزایش تلفات ناشی از تصادفات خودروی وانت‌بار نسبت به سال گذشته اضافه کرد: از آغاز سال جاری تا کنون 26 نفر در حوادث رانندگی که وانت‌بار در آن مورد استفاده  بوده است، کشته شده‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان، کامیون و تریلی را با 22 کشته، دوچرخه با دو کشته و همچنین تراکتور را دیگر وسایل نقلیه مورد استفاده در تلفات رانندگی استان زنجان طی 9 ماه سال جاری عنوان کرد.

وی بیشترین آمار کشته‌شدگان ناشی از حوادث رانندگی از نظر تحصیلات، مقطع ابتدایی با 93 نفر از مجموع 287 کشته اعلام کرد و ادامه داد: کمترین آمار کشته‌ها هم مربوط به تحصیلات دانشگاهی با 11 نفر بوده است.

فروزش با اشاره به اینکه مشاغل آزاد با 71 کشته  مقام نخست را در بین کشته‌شدگان در حوادث رانندگی طی 9 ماه سال جاری دارند، افزود: بانوان خانه‌دار با 51، کارگران با 39، کشاورزان با 32، دانش‌آموزان و رانندگان با 21،‌ بازنشستگان با 11، دانشجویان با 10، کارمندان با هفت، بیکاران با شش و سربازان به سه کشته به ترتیب در رده‌های بعدی تلفات به لحاظ تفکیک شغلی طی 9 ماه سال جاری قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: 10 مورد از کشته‌شدگان نیز سایر مشاغل را داشته‌اند، ضمن اینکه شغل پنج نفر هم در این آمار مشخص نبوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به اینکه 126 نفر از کشته‌شدگان به هنگام بروز حادثه در حال رانندگی بوده‌اند، تصریح کرد: 121 نفر از کشته‌شدگان نیز سرنشین خودرو بوده‌اند.

وی ادامه داد: 39 نفر از کشته‌شدگان حوادث رانندگی طی 9 ماه گذشته در استان زنجان عابران پیاده بوده‌اند که نسبت به سال گذشته در همین مدت بیش از 17 درصد کاهش داشته است.

فروزش 17 نفر از کشته‌شدگان حوادث رانندگی را طی 9 ماه گذشته کودکان زیر 10 سال اعلام کرد و افزود: 42 نفر از آنها هم بالای 61 سال بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار کشته شده‌ها با 68 کشته بین سنین 21 تا 30 سال بوده‌اند، گفت: سنین بین 31 تا 40 سال با 48 کشته رتبه دوم را دارد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان رنج سنی بین 41 تا 50 با 41، 51 تا 60 را با 37، 11 تا 20 سال را با 34 کشته را در رتبه‌های بعدی مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی طی 9 ماه گذشته در استان زنجان اعلام کرد.

وی تاکید کرد: آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی طی 9 ماه سال جاری در استان زنجان نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول