اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان خبر داد:

معدوم‌سازی 2 تن مرغ فاسد در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: دو تن مرغ منجمد فاسد در شهرستان کرمان ضبط و معدوم شد.

معدوم‌سازی 2 تن مرغ فاسد در کرمان
محمدمهدی یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در جریان بازدید بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان از مغازه‌های سطح شهر کرمان، دو تن مرغ منجمد فاسد به دلیل عدم نگهداری در شرایط مناسب و رعایت اصول بهداشتی ضبط شد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه نتیجه آزمایش‌های میکروبی صورت گرفته از مرغ‌ها، فساد آنها را تأیید کرده است، توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان معدوم شدند.
یزدان‌پناه عنوان کرد: تمام مصرف کنندگان باید فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز معتبر و مورد تأیید دامپزشکی خریداری کرده و به تاریخ تولید و انقضای آن‌ها دقت داشته باشند.
وی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی در مرکز استان کرمان و شبکه‌های داپمزشکی در شهرستان‌ها آماده رسیدگی به هر گونه شکایات و گزارش‌های مردمی در این زمینه هستند.
همچنین احمد رضایی‌نسب سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار اظهار داشت: عرضه گوشت بوقلمون، کبک ‌پرورشی و بلدرچین بدون بسته‌بندی غیرمجاز است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی افزود: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی از ابتدای شهریور ماه سال جاری کنترل و نظارت بیشتر در مورد عرضه این مواد و همچنین تخم پرندگان در صورت دارا بودن بسته‌بندی سالم و تاریخ انقضا، مراکز حق عرضه آنها را دارند.
رضایی‌نسب در مورد عرضه گوشت شترمرغ گفت: کشتار شترمرغ در خارج از محیط کشتارگاه ممنوع است و باید با نظارت بهداشتی دامپزشکی کشتار و به منظور ممهور به مهر دامپزشکی و با ماشین ویژه حمل گوشت وارد قصابی‌ها و یا مراکز مجاز عرضه شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول