اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قوچان:

150 هزار هکتار از اراضی قوچان برای کشت دیم مناسب است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: 150 هزار هکتار از اراضی قوچان برای کشت دیم مناسب است.

150 هزار هکتار از اراضی قوچان برای کشت دیم مناسب است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قوچان، علی یگانه‌مقدم در جمع کشاورزان دیم‌کار قوچان اظهار داشت: در حال حاضر سطح قابل توجهی از مزارع قوچان زیر کشت دیم قرار دارد که با توجه به نداشتن بارندگی پائیزه و انجام سبز محصول در بهار، در بعضی از مزارع بین 3 هزار و 800 تا 4 هزار و 200 کیلو گندم دیم برداشت شده ‌است.
مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: در این راستا باید به دنبال ارقام محصولاتی باشیم که کمتر تغییرات آب و هوایی و شرایط محیطی روی آن تاثیرگذار باشد.
وی پر شدن دانه در زمان کوتاه، مقاوم بودن، کارآیی مصرف آب بالا و ریشه عمیق داشتن را از ویژگی‌های ارقام مورد نیاز عنوان کرد.
یگانه‌مقدم با بیان اینکه کشاورزان دیم‌کار معمولا بعد از باران در فصل بهار به کشت محصول اقدام می‌کنند، اظهار داشت: لازم است بذر کشت شده سردی زمستان را هم حس کند چون این امر در رشد محصول دیم تاثیر بسزایی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: با توجه به اینکه حدود 150 هزار هکتار اراضی این شهرستان برای کشت دیم مناسب است، ایجاد یک ایستگاه تحقیقات کشت دیم با توجه به اقلیم‌های موجود امری ضروری است.
وی خواستار همکاری‌های لازم مسئولان برای تحقق این امر شد و اظهار داشت: بر این اساس پیگیری‌هایی صورت گرفته ‌است که امیدواریم با همکاری مسئولان ایجاد ایستگاه تحقیقات کشت دیم نهایی شود.
انتهای پیام/آ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول