اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح یزدی:

یکی از بزرگترین برکات انقلاب تشکیل حزب‌الله لبنان بود

خبرگزاری فارس: علامه مصباح یزدی تأکید کرد: یکی از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی ایران، تشکیل حزب‌الله لبنان و فراگیر شدن برکات آن در خاورمیانه و تأثیرش در ترویج اسلام و مذهب تشیع در عالم بود.

یکی از بزرگترین برکات انقلاب تشکیل حزب‌الله لبنان بود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آثار آیت‌الله مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار با جمعی از طلاب خارجی ضمن یادآور شدن نعمت‌های الهی خاطر نشان کرد:‌ همانطور که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید همه ما غرق نعمت‌های الهی هستیم، اما در این زمان نعمت‌های خاصی به ما عنایت شده که در طول تاریخ بی‌نظیر است.
وی افزود: در طول تاریخ اسلام و بعد از قیام سیدالشهداء (ع)، قیامی پربرکت‌تر و فراگیرتر از قیام امام خمینی (ره) را نمی‌توانیم مثال بزنیم. با گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی ایران، هم‌اکنون شاهد جوانه زدن آن هستیم و این بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا یکی از شاخه‌های این انقلاب است.
عضو خبرگان رهبری افزود:‌ یکی از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی ایران، تشکیل حزب‌الله لبنان و فراگیر شدن برکات آن در خاورمیانه و تأثیرش در ترویج اسلام و مذهب تشیع در عالم بود.
مصباح یزدی با اشاره به اهمیت این حرکت بزرگ اسلامی یادآور شد: از ده‌ها سال قبل از انقلاب اسلامی ایران، وضع اسلام سیر نزولی را طی کرد، شعارهای اسلامی کم‌رنگ شد، مراکز فساد افزایش یافت، فضائل دینی از جامعه رخت بست، به طوری که از حقائق و معارف اسلامی چیزی باقی نمانده بود، اما با انقلاب اسلامی همه این ارزش‌ها زنده شد و دوباره رونق گرفت.
وی ادامه داد: مانند این حرکت نیز در لبنان به‌وجود آمد که در آن اقلیتی با توکل بر خدا حرکتی اسلامی را آغاز کردند و یک طلبه جوان پرچم اسلام را برافراشت و سبب عالم‌گیر شدن آبروی اسلام و رواج آن در جهان شد.
این استاد حوزه تأکید کرد: این عزت و اقتدار به برکت اسلام و معارف اهل‌بیت(ع) است که نصیب ما می‌شود و روح همه این حرکت‌ها توجهات حضرت ولی عصر (عج) است.
عضو خبرگان رهبری گفت:‌ ما باید قدر این نعمت الهی را بدانیم، وظیفه خود را در قبال آن انجام دهیم و مراقب باشیم تا به کفران نعمت و به دنبال آن، محرومیت از این نعمت عظیم مبتلا نشویم.
وی بهره‌مندی از تجربیات تاریخی صدر اسلام را در زمینه حفظ این ارزش‌ها مهم دانست و گفت: در مرحله اول باید مصلحت اسلام، ‌تشیع و حزب‌الله را مد نظر قرار دهیم، در مرحله دوم، شکر نعمت الهی اقتضا می‌کند که بر التزام عملی نسبت به اسلام و احکام آن بیفزائیم و در مرحله سوم فراموش نکنیم که این نعمت‌های الهی، محور الهی دارد و آن محور ولایت است. بنابراین، باید وحدت حول محور رهبری را حفظ کنیم و از تشتّت و اختلاف پرهیز کنیم.
وی اظهار داشت: آنچه موجب محرومیت از برکات اسلام و الطاف الهی می‌شود و حتی کار را به جایی می‌رساند که در مقابل حق می‌ایستند، دل‌بستگی به دنیا است و باید خود را از این آفت حفظ کنیم و در کنار آن ارتباط و توسل با اهل‌بیت (ع) را همیشه سرلوحه فعالیت‌ها قرار دهیم.
انتهای پیام/غ30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول