اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم:

پذیرش ولایت امام رضا سبب دستیابی به بلندگوی حکومتی شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امام رضا(ع) با برگزاری نشست‌ها و پرسش و پاسخ‌های علمی سبب شد حضرت بتوانند پیام‌های ناب اسلامی را ترویج دهند و این امر امتیاز بزرگی برای گسترش فرهنگ ناب اسلام بود.

پذیرش ولایت امام رضا سبب دستیابی به بلندگوی حکومتی شد
حجت‌الاسلام احمد زادهوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امام رضا (ع) با بیان اینکه شرایط سیاسی دوران امام رضا (ع) با شرایط پیش از امامت حضرت متفاوت بود، اظهار کرد: در دوران ائمه پیشین سیاست دولت‌های حاکم این بود که برخورد مستقیم با شیعیان داشتند و با زندان، حبس و مقابله فیزیکی سعی می‌کردند نفوذ و ساماندهی نیروها را در کنترل خود قرار دهند.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه حاکم دوران امام رضا (ع) سعی کرد با وارد کردن این امام بزرگوار در دایره نظام و حکومت، قداست و محبوبیت امام (ع) را در محضر شیعیان و مردم کم کند ولی تلاش‌هایش بی‌ثمر ماند.
معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: مردم از روی میل باطنی دعوت پیشوای هشتم را پذیرفتند و این امام بزرگوار با پذیرش مصلحتی ولایت عهدی بلندگوی حکومتی را به دست گرفت و در نتیجه گروه‌های بلندپایه علمی و سیاسی به سوی حضرت ‌آمدند.
وی با اشاره به دیگر اقدامات امام رضا (ع) گفت: برگزاری نشست‌ها و پرسش و پاسخ‌های علمی سبب شد حضرت بتوانند پیام‌های ناب اسلامی را ترویج دهند و این امر امتیاز بزرگی برای گسترش فرهنگ ناب اسلام بود.
زادهوش تصریح کرد: اگر چه دوران امام صادق (ع) و امام محمد باقر(ع) دوران گسترش حدیث و شیعه بود، ولی به دلیل موقعیت خاص، امام رضا (ع) مشهور به عالم آل محمد هستند و دانشمند خاندان پیامبر لقب گرفت و این امر نشان می‌دهد ظهور و بروز علمی و خدمات فرهنگی امام رضا(ع) برجسته و درخشان بوده است.
وی یادآور شد: عشق فراوان ما به امام رضا (ع) نعمت و ثروت بزرگ معنوی است و باید این نعمت را با مراجعه به کلمات شیرین و حکیمانه این امام بزرگوار درک کنیم و با خواسته‌ها و معارف ناب این امام آشنا شویم.
انتهای پیام/غ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول