اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از صدا و سیمای این استان خواستار شد

تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری فارس در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: ظرفیت‌های گردشگری فارس نیازمند تبلیغات توسط صدا و سیمای مرکز این استان در بازارهای گردشگری کشور است.

تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری فارس در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز فریدون فعالی در نشست بررسی طرح جامع گردشگری استان فارس که با حضور معاونت‌ها و اعضای ستاد تسهیلات سفرهای این استان در هتل پارسیان شیراز برگزار شد با اشاره به وجود بازارهای رقابت جدید در سفر اظهار داشت: باید توانمندی‌های گردشگری فارس به ویژه در استان‌های مبدأ و گردشگرفرست معرفی شوند.
وی افزود: بر اساس مطالعات مشاور طرح جامع گردشگری این استان باید با برنامه‌ریزی مناسب در افزایش مدت اقامت مسافران به ویژه در ایام نوروز تلاش شود.
فعالی گفت: کمیته‌های 13 گانه ستاد تسهیلات فعال شده‌اند و جلسات به صورت هفتگی یا دو هفته یک‌بار توسط دبیرخانه ستاد برگزار و مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نتایج جلسات در اختیار استاندار این استان قرار می‌گیرد.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای استان فارس با اشاره به فعالیت‌های گسترده‌ای که ستاد تسهیلات سفر برای رفاه حال مسافران در ایام نوروز آغاز کرده اهمیت اطلاع‌رسانی از طریق رسانه ملی را یاد آور شد و اضافه کرد: انتظار ما از رسانه ملی به عنوان اطلاع‌رسانی ستاد این است که بخشی از ویژه برنامه‌های نوروزی تلویزیون و رادیو را به معرفی توانمندی‌های گردشگری این استان و بخشی را به معاونت‌های ستاد اختصاص دهد تا فعالیت‌ها به اطلاع مردم برسد.
در ادامه مشاور طرح جامع گردشگری استان فارس مطالعات انجام گرفته در مورد چالش‌ها و راهکارهای قابل اجرای توسعه صنعت گردشگری با محوریت نوروز 91 را به اطلاع معاونان و اعضای ستاد رساند.
بر اساس مطالعات طرح جامع گردشگری فارس ضرورت تبلیغ و بازاریابی در استان‌های گردشگرفرست و تهیه بسته‌های سفر، راه‌اندازی وب سایت، تهیه و پخش تیزرهای تبلیغاتی و مدیریت اجرای تورها به منظور جذب مسافر وجود دارد.
محمد امینی مشاور طرح جامع گردشگری این استان گفت: راه‌اندازی یک وب سایت جامع گردشگری با اطلاعات جامع و کامل از آثار تاریخی، طبیعی و مذهبی و تورهای گردشگری، هتل‌ها و ویژه برنامه‌های نوروزی این استان می‌تواند در جذب مسافران تأثیر بسزایی داشته باشد.
وی به ضرورت تمرکززدایی اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات از شهر شیراز به محورهای اصلی ورودی اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل گستردگی این استان و فاصله قابل توجه ورودی‌ها تا مرکز فارس دفاتر و مراکز اطلاع‌رسانی باید در محورهای ورودی مستقر و خدمات ویژه‌ای را ارائه دهند که به عنوان مثال فروش بلیط ورودی به اماکن تاریخی و نیز دریافت نقشه و اطلاعات سفر می‌تواند در این مراکز انجام و در کاهش حجم ورودی به مرکز استان و همچنین عدم ازدحام مسافران در اماکن تاریخی برای تهیه بلیط نقش بسزایی داشته باشد.
بر اساس مطالعات انجام گرفته شکل‌گیری مدیریت منطقه‌ای ستاد تسهیلات سفر استان فارس در شهرستان‌های شیراز، داراب، پاسارگاد و لارستان به عنوان مناطق چهارگانه سطح یک به منظور مدیریت و برنامه‌ریزی بهینه ضروری است.
جانمایی احداث مراکز پارکینگ موقت در سطح شهر با استفاده از اراضی و قطعاتی که در حال حاضر کاربری خاصی ندارد، پیش‌بینی فروش اینترنتی بلیط اتوبوس‌ها و وسایل حمل و نقل جاده‌ای طبق روال سال‌های قبل، ساماندهی منازل استیجاری، راه‌اندازی تلویزیون‌های عمومی در مراکز محل اسکان مسافران، برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌ها به ویژه در شهرستان‌های استان، راه‌اندازی محسوس‌تر مراکز مشاوره‌ای پلیس در مناطق سطح یک، ساماندهی نصب بنر و بیلبوردهای اطلاع‌رسانی ادارات در سطح استان با نظارت ستاد تسهیلات، افزایش پست‌های امدادی، افزایش پست‌های راهنمایی، یکسان‌سازی نقشه‌ها و اقلام اطلاع‌رسانی، افزایش کمپ‌های اورژانسی و امداد پزشکی، بهبود خدمات اورژانس هوایی، طرح بیمه مسافران، تقویت اطلاع‌رسانی بهداشتی و امنیتی از جمله پیشنهادات و مواردی بود که در مطالعات مشاور، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/ی20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول