اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

حضور 140 میلیونی زائران در بقاع متبرکه کشور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بقاع متبرکه استان اصفهان از حضور 140 میلیون زائر در بقاع متبرکه کشور در سال گذشته خبر داد.

حضور 140 میلیونی زائران در بقاع متبرکه کشور
حجت‌الاسلام محمد قدوسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: از 140 میلیون زائر در بقاع متبرکه کشور 7.5 میلیون زائر، بقاع متبرکه استان اصفهان را طی سال گذشته زیارت کردند.
وی افزود: استان اصفهان به لحاظ استقبال زائر از بقاع متبرکه بعد از استان‌های تهران و مازندران مقام سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس اداره بقاع متبرکه استان اصفهان همچنین 23 درصد از زائران بقاع متبرکه استان اصفهان را افراد مجرد و 77 درصد را خانواده‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: استقبال خانوادگی از بقاع متبرکه در استان اصفهان نشان‌دهنده این است که در جوار بقاع استان نیاز به تهیه زیرساخت‌های مهد کودک، محل بازی کودکان، ویلچر، ایجاد رمپ و دیگر امکانات است.
به گفته وی 35 درصد از زائران بقاع متبرکه استان اصفهان را جوانان، 34 درصد میانسالان و 30 درصد مابقی کهنسالان تشکیل می‌دهند.
قدوسی همچنین یادآور شد: در بین زائران بقاع متبرکه استان اصفهان 49 درصد دارای تحصیلات کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، 30 درصد دیپلم، 15 درصد بی‌سواد و سه درصد با تحصیلات حوزوی هستند.
وی با اشاره به رضایت‌مندی زائران از رفتار خادمان تصریح کرد: در بررسی و نظرسنجی صورت گرفته 16 درصد رفتار خیلی خوب، 15 درصد متوسط و یک درصد غیرقابل قبول بوده است.
رئیس اداره بقاع متبرکه استان اصفهان عنوان کرد: تاکنون بیش از 70 درصد تأثیرگذاری در بقاع متبرکه این استان برای استقبال زائران انجام شده است و باید فضای مذهبی گردشگری مسافران آماده شود، تا زمینه مسائل عرفانی نیز فراهم شود.
قدوسی اضافه کرد: 5.7 درصد مردم استان اصفهان به صورت روزانه، 16 درصد ماهانه و 33 درصد مردم این استان نیز به صورت موردی به زیارت می‌روند.
به گفته وی باید فضایی برای مردم استان اصفهان ایجاد شود که مردم استان بتوانند روزانه به زیارت رفته و از فضای معنوی زیارتگاه‌ها بیشترین بهره‌وری را داشته باشند. 
وی فراهم کردن فضایی برای ایجاد خاطره خوش، اهمیت ویژه به بهداشت، عطرآگین کردن و آراستگی فضاهای زیارتی را از جمله عوامل مهم در افزایش حضور روزانه زائران در بقاع متبرکه ذکر کرد.
انتهای پیام/آ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول