اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماهه گذشته صورت گرفت

افزایش 91 درصدی بارگیری در راه‌آهن اراک

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌آهن اراک از افزایش 91 درصدی بارگیری در راه‌آهن اراک طی 9 ماهه گذشته خبر داد.

افزایش 91 درصدی بارگیری در راه‌آهن اراک
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره کل راه‌آهن اراک عبدالله عامری گفت: میزان بارگیری در 9 ماهه امسال به 830 هزار و 950 تن رسیده است که بیشترین میزان بارگیری مربوط به بارگیری مازوت بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و اختصاص سهمیه بارگیری مازوت و مواد شیمیایی صادراتی از مبادی پتروشیمی شازند و ایستگاه قم و اراک به راه آهن اراک شاهد رشد بارگیری در این اداره کل بوده‌ایم.
مدیرکل راه آهن اراک در ادامه افزود: میزان بار وارده 7 درصد، بار صادره 26 درصد، بار ترانزیت 12 درصد، تن کیلومتر مبدأ و مقصد 76 درصد و تن کیلومتر مرزی 17 درصد طی این مدت رشد داشته است.
به گفته وی همچنین بار خالص حمل شده در آذر ماه امسال 781 هزار و 70 تن و بار ناخالص حمل شده  یک میلیون و 492 هزار و621 تن بوده است.
عامری همچنین از رشد 89 درصدی درآمد راه‌آهن در این مدت خبر داد و گفت: درآمد راه‌آهن اراک در 9 ماهه گذشته از منابع داخلی و بین‌المللی به بیش از 169.5 میلیارد ریال رسید.
وی تصریح کرد: درآمد اداره کل راه‌آهن اراک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 89 درصد رشد داشته است.
مدیرکل راه‌آهن اراک با بیان اینکه درآمد این اداره کل از منابع داخلی به بیش از 162 میلیارد ریال رسیده و مبلغ 7.5 میلیارد ریال مربوط به درآمد بین‌المللی بوده است، اظهار داشت: همچنین درآمد این اداره کل در آذر ماه امسال به بیش از 27.5 میلیارد ریال رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 257 درصد رشد داشته است.
عامری با اشاره به علت افزایش درآمد این اداره کل گفت: این افزایش مربوط به افزایش میزان بارگیری به خصوص بارگیری مخازن مازوت از پالایشگاه و همچنین اخذ درآمد‌های معوقه شرکت‌های مختلف حمل و نقل ریلی است.
وی اظهار داشت: در 9 ماهه سال گذشته درآمد حاصله راه‌آهن اراک مبلغ  89.5 میلیارد ریال بوده که از این میزان مبلغ 82 میلیارد مربوط به درآمد داخلی و مبلغ 7.5 میلیارد ریال مربوط به درآمد بین‌المللی بود.
انتهای پیام/غ30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول