اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش گچساران عنوان کرد

سرویس‌دهی 5500 دانش‌آموز توسط بخش خصوصی در گچساران

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: افزون بر 5 هزار و 500 دانش‌آموز در گچساران از طریق بخش خصوصی سرویس‌دهی می‌شوند.

سرویس‌دهی 5500 دانش‌آموز توسط بخش خصوصی در گچساران
یدالله مرادی پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش به عنوان بازویی توانمند برای این نظام آموزشی و تربیتی بوده که بهره‌گیری از توان اعضای این شورا برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش ضرورت دارد.
وی با اشاره به لزوم تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و ادارات در راستای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت گفت: در گچساران 105 مدرسه ابتدایی، 62 مدرسه راهنمایی و 119 دبیرستان نظری و فنی در مناطق شهری و روستایی وجود دارد.
مدیر آموزش و پرورش گچساران تعداد کل دانش‌آموزان در گچساران را 23 هزار و 709 دانش‌آموز عنوان کرد و افزود: به طور میانگین هر دو خانواده شهری و روستایی در گچساران یک فرزند دانش‌آموز دارند. در گچساران هشت هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، چهار هزار و 900 دانش‌آموز در مقطع راهنمایی و  9 هزار و 511 دانش‌آموز در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند.
وی افزود: از تعداد کل دانش‌آموزان در گچساران دو هزار و 787 نفر در مناطق روستایی و 19 هزار و 600 نفر در مناطق شهری گچساران مشغول به تحصیل هستند.جمعیت زیاد دانش‌آموزی و محدودیت امکانات و اعتبارات سبب ایجاد دغدغه‌های زیادی در تأمین امکانت آموزشی و پرورشی برای این دانش‌آموزان شده است. این رسالت بزرگ بر دوش آموزش و پرورش گذاشته شده است که با امکانت موجود ناسازگار است.
این مقام علمی گچساران میزان حقوق پرسنل اداره آموزش و پرورش گچساران را ماهانه 28 میلیارد و 600 میلیون ریال، هزینه‌های مصرفی در این نهاد آموزشی و پرورشی را چهار میلیارد و 500 میلیون ریال در ماه و سرانه دانش‌آموزی را یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد.هزینه مصرفی ماهانه هر دانش‌آموز در گچساران از منابع دولتی یک میلیون و 420 هزار ریال بوده که این میزان در مقایسه با دیگر کشورها بسیار بالا است.
وی یادآور شد: این مقدار هزینه بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مصرفی برای تاسیسات‌، تجهیزات ساختمانی و تجهیزات مدارس محاسبه شده است.
مدیر آموزش و پرورش گچساران فعال شدن بخش خصوصی در کنار آموزش و پرورش را عامل مهمی در راستای ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی در گچساران عنوان کرد. گچساران در میان شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آموزش و پرورش را دارد.
وی با اشاره به پتانسیل مطلوب بخش خصوصی برای همکاری با آموزش و پرورش ابراز داشت: افزون بر پنج هزار و 550 دانش‌آموز در گچساران توسط بخش خصوصی سرویس‌دهی می‌شوند.
مرادی استفاده از منابع، پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها برای حل مشکلات جامعه و تجهیز مدارس را امری لازم و ضروری دانست و بر ترویج فرهنگ مشارکت در نهاد آموزش و پرورش تأکید کرد.
این مقام مسئول در گچساران هوشمند سازی مدارس را گامی مؤثر در راستای ارتقای کیفیت اموزشی و یادگیری دانش آموزان عنوان کرد و تأمین منابع مالی را عامل مهمی در هوشمند سازی مدارس دانست.
مرادی برای تجهیز مدارس گچساران به روش‌های نوین خواستار همکاری بیشتر  ادارات و دستگاه‌های  اجرایی این شهرستان با آموزش و پرورش شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول