اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان:

شوراهای آموزش و پرورش از ارزشمندترین قوانین کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان گفت: شوراهای آموزش و پرورش از مترقی و ارزشمندترین قوانین کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

شوراهای آموزش و پرورش از ارزشمندترین قوانین کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، خسرو حیاتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که در محل این اداره با حضور مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: قانون شوراهای آموزش و پرورش یکی از مترقی‌ترین و ارزشمندترین قوانینی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به تصویب رسید.
وی با تبریک به ‌مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش، افزود: شوراهای آموزش و پرورش، تجلی مشارکت مردم در تعلیم و تربیت هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان تصریح کرد: گرامیداشت این هفته از 24 تا 30 دی‌ماه ادامه داشته و در آن به اهمیت و تبیین مسائل تربیتی و آموزشی بیش از پیش پرداخته می‌شود.
وی با اشاره به نقش ارزشمند و پر اهمیت اداره آموزش و پرورش در بین دانش‌آموزان اضافه کرد: نظریه‌های آموزش وجود چهار چیز را در فرآیند آموزش ضروری فرض می‌کنند: معلم، دانش‌آموز، موضوع درسی و گروه اجتماعی که معلم و دانش‌آموز به آن تعلق داشته و از طریق آن با هم مرتبط می‌شوند.
حیاتی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، نوعی سرمایه‌گذاری است زیرا به طور مستقیم، در تحول و پیشرفت دیگر نهادهای اجتماعی نقش بنیادی و زمینه‌ساز دارد.
وی با بیان اینکه ضعف و قوت نهاد آموزش و پرورش به ضعف یا پیشرفت دیگر نهادهای اجتماعی می‌انجامد، ادامه داد: برای سازندگی، راهی مناسب‌تر از توجه به امر تعلیم و تربیت وجود ندارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان اضافه کرد: صاحب‌نظران، آموزش و پرورش را نوعی «سرمایه گذاری افزوده» می‌دانند، یعنی هر هزینه برای دانش‌آموز، سودی چند برابری می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه بنا بر روایت‌های اسلامی، انسان از همان کودکی، شایسته و آماده تربیت‌پذیری است، عنوان کرد: با توجه به آموزه‌های اسلامی، با پرورش توانایی و استعدادهای کودکان، می‌توان آنها را تربیت کرد و به شیوه زندگی آنها مسیر داد.
حیاتی در بیان اهمیت تعلیم و تربیت، با اشاره به سخن حضرت علی(ع) خاطر نشان کرد: «صفحه دل نوجوان، زمین مستعدی است که هیچ گیاهی در آن نروییده و آماده هر نوع بذرافشانی است.»
وی تصریح کرد: با توجه به سخن حضرت، هر انسانی با تعلیم و آموزش، به کمال و کارایی لازم دست می‌یابد و این بستگی به آن دارد که تا چه حد در کودکی و نوجوانی، از پرتو تعلیم و تربیت بهره‌مند شده باشد.
رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان با بیان اینکه هر انسانی با استفاده از توانایی بالقوه خود و با امکاناتی که در اختیار دارد، در پرتو تربیت اسلامی، می‌تواند حقیقت وجودی خود را بشناسد و با شناخت ارزش از ضدارزش‌ها، به کمال معنوی برسد، گفت: آموزش و تعلیم یعنی هر نوع فعالیت برای ایجاد تغییری مثبت در راستای تکامل و ادراک افراد که این مهم باید همواره مدنظر متصدیان این امر قرار گیرد.
انتهای پیام/و20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول