اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکنسول روسیه در رشت در گفت‌وگو با فارس:

روسیه شدیدا مخالف طرح‌های نظامی آمریکا علیه ایران است

خبرگزاری فارس: سرکنسول روسیه در رشت گفت: روسیه شدیدا مخالف طرح‌های نظامی آمریکا و رژیم صهونیستی در برابر ایران است و به هیچ عنوان زیر بار استفاده از زور نمی‌رود.

روسیه شدیدا مخالف طرح‌های نظامی آمریکا علیه ایران است
ماکسیم بارانوف امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه موضع روسیه در مقابل زورگویی‌هایی آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی علیه ایران آشکار است، اظهار داشت: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز چند روز قبل در یک کنفرانس خبری اعلام کرده که این کشور با هرگونه تحریم یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران مخالف است.
وی، با بیان اینکه روسیه حسن نیت با ایران دارد، افزود: طبق اعلام وزیر امور خارجه روسیه، ماه اوت هیئتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرپرستی معاون مدیرکل این نهاد به ایران سفر کرد و امکان بازدید از یک مرکز هسته‌ای را به دست آورد که یک حرکت مهم و نشانه حسن نیت تهران است.
سرکنسول روسیه در رشت با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان با برنامه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه هسته‌ای ایران موافق نیستیم، تصریح کرد: روسیه شدیدا مخالف طرح‌های نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در مقابل ایران است.
وی، افزود: استفاده از زور منطقه را به یک فاجعه می‌رساند که نمی‌توان آن را تصور کرد و روسیه به هیچ عنوان زیر بار استفاده از زور نمی‌رود و این مواضع اصلی روسیه است.
بارانوف ایران را یک همسایه بسیار نزدیک با روسیه خواند و اذعان داشت: در یک منطقه زندگی می‌کنیم و تمایل داریم همکاری بین روسیه و ایران افزایش یابد.
وی با بیان اینکه روسیه رقیب ایران نیست، خاطر نشان کرد: باید با همکاری تمام پنج کشور حاشیه خزر، در عرصه دریای خزر کار کنیم و در عرصه‌های مختلف همکاری‌هایی باید داشته باشیم.
سرکنسول روسیه در رشت توسعه روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی روسیه با ایران را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: دو کشور دوران تجارت خوبی در سال گذشته داشتند که امسال نیز این امر پیگیری می‌شود.
وی، با اشاره به اینکه ایران و روسیه دارای ظرفیت تجاری بسیار خوبی هستند، افزود: باید از این ظرفیت‌ها به صورت مکمل استفاده شود و برای استفاده بهتر از این ظرفیت‌ها باید راه‌های عملی را به وجود آوریم.
بارانوف از برگزاری نمایشگاه ایران در داغستان خبر داد و خاطر نشان کرد: افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های ایران در شهر ماخاچ کالای داغستان یک امکانات خوبی را برای آشنایی جمهوری داغستان و دیگر مناطق همسایه روسیه و ایران و سرمایه‌گذاران به وجود می‌آورد.
وی، زمان برگزاری نمایشگاه در داغستان را از 13 تا 15 آوریل عنوان کرد و اذعان داشت: این نمایشگاه یک فرصت خوبی برای نشان دادن توانمندی‌های ایران است.
سرکنسول روسیه در رشت، همچنین به انتخابات آینده ریاست جمهوری روسیه اشاره کرد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری روسیه در چهارم مارس پس از انتخابات ایران برگزار می‌شود.
وی با تصریح بر اینکه چهار نامزد انتخاباتی از احزاب مختلف در انتخابات ریاست جمهوری روسیه شرکت می‌کنند، اظهار داشت: پوتین یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روسیه است.
بارانوف از برقراری صندوق‌های آرای انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سرکنسولگری رشت برای اتباع روسی در این شهر خبر داد.
انتهای پیام/خ۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول