اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:

موانع توسعه دوجانبه ایران و روسیه از بین می رود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر نبود شناخت دقیق صادرکنندگان ما از وسعت بازار روسیه سبب مراودات تجاری و اقتصادی ناموفق ما است، گفت: موانع توسعه دوجانبه ایران و روسیه از بین می‌رود.

موانع توسعه دوجانبه ایران و روسیه از بین می رود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، ارژنگ عزیزی از اعزام هیئت تجاری و بازاریابی استان اردبیل در ماه گذشته به کشور روسیه خبر داد.
وی با ارائه‌ گزارشی از این سفر به ملاقات‌های انجام شده با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و سردبیر و اعضای هیئت تحریریه مجله «تجارت با ایران»، بازدید از بازار پاکروفسکی ( میوه، تره بار و خشکبار) شهر مسکو، مراکز تجاری و نمایشگاه عسل در شهر سن پترزبورگ، تنوع و گستردگی بازار روسیه و تقاضای روزافزون برای محصولات مختلف، قیمت تمام‌ شده پایین تولیدات ایرانی نسبت به روسیه، نزدیکی فاصله دو کشور مخصوصاً استان و کاهش هزینه‌های حمل و نقل، وجود زیرساخت‌های متنوع برای انتقال کالا (مسیرهای هوایی، دریایی و زمینی)، وجود علایق تاریخی فی‌مابین دو کشور به ویژه در جنوب روسیه ازجمله نقاط قوت توسعه مناسبات استان اردبیل با کشور روسیه  اشاره کرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل ادامه داد: هم اکنون یکی از موانع اصلی برای توسعه مناسبات دو جانبه، نبود شناخت دقیق صادرکنندگان ما از وسعت بازار روسیه و عدم شناخت شرکت‌های روسی از توانمندی‌های صادراتی کشور و استان ما است.
وی تصریح کرد: برای برطرف کردن این نقطه ضعف لازم است به جای برگزاری همه ساله نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران توسط استان اردبیل در جمهوری آذربایجان با کمترین دستاورد، این نمایشگاه حداقل بصورت یک سال در میان در یکی از جمهوری‌های کشور روسیه و ترجیحاً داغستان برگزار شود.
این مسئول اضافه کرد: یکی از خواسته‌های هیئت استانی از سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در مسکو شناسایی منطقه‌ای در این کشور برای دپو و انبارکردن کالاهای ایرانی توسط تجار و بازرگانان استان و پخش تدریجی آن به بازار مسکو و شهرهای بزرگ بود که خوشبختانه اخیراً سفارتخانه اعلام کرده اتاق بازرگانی شهر ریوتوف از حومه شهر مسکو برای استقرار نمایندگی استان اردبیل در این شهر و ایجاد انبار محصولات کشاورزی وارداتی از جمهوری اسلامی ایران و پخش آن در بازار بزرگ مسکو اعلام آمادگی کرده است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول