اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

وزارت ارشاد زمینه ارسال کتب دینی به خارج کشور را تسهیل کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار تسهیل ارسال کتاب‌های دینی به خارج کشور از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

وزارت ارشاد زمینه ارسال کتب دینی به خارج کشور را تسهیل کند
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، برپایی این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای بهره‌مندی محققین و پژوهشگران و اقشار مختلف مردم دانست.
وی با اشاره به تخفیفات ارائه شده به خریداران کتاب در دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه گفت: این امر باعث می‌شود تا پژوهشگران و محققان که نیازمند کتاب‌های زیادی هستند آسان‌تر نیاز‌های خود را برطرف کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار ارائه کتاب‌های جدید در این نمایشگاه شد و از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خواست به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا ناشران کتاب‌هایی که در دو سال اخیر به چاپ رسانده‌اند در این نمایشگاه عرضه کنند.
وی برپایی نمایشگاه دائمی کتاب در بلوار پیامبر اعظم(ص) را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قم محل نشر معارف دینی است باید طرح احداث نمایشگاه دائمی کتاب در مسیر حرم تا حرم پیگیری و اجرایی شود.
قاضی عسگر با اشاره به آمار، بیشترین چاپ کتاب در حوزه دین را در قم اعلام کرد و ابراز داشت: امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد و هر سال توسعه یابد.
وی با اشاره به بحث بیداری اسلامی گفت: وزارت ارشاد باید زمینه ارائه کتاب‌های دینی کشور را در نمایشگاه‌های کشورهای اسلامی فراهم کند زیرا این کتاب‌ها در کشورهای اسلامی علاقمندان زیادی دارد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هزینه‌های بالای ارسال کتاب به خارج کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: باید تسهیلات در این زمینه به ناشران ارائه شود تا به آسانی بتوانند کتاب‌های خود را در کشور‌های دیگر در معرض دید علاقمندان قرار دهند.
وی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات مسئولان برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه، خواستار برگزاری این نمایشگاه در سایر شهرهای کشور شد.
انتهای پیام/و۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول