اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند:

نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل خانگی مناسب نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار مرند از نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل خانگی در مرند انتقاد کرد.

نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل خانگی مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند‌، بهنام رضوانی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با انتقاد از در خواست کارمندان رسمی برای پرداختن وام مشاغل خانگی اظهار کرد: طبق مصوبه بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات به ضامن معتبر نیاز نیست اما نادیده گرفتن این امر و درخواست ضامن کارمندی برای پرداخت تسهیلات در زمینه ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف توسط برخی بانک‌های عامل آن هم بدون توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت، نارضایتی و بی‌نظمی را فراهم آورده است.

فرماندار مرند در ادامه ضمن با اهمیت شمردن ایجاد اشتغال و هماهنگ‌سازی همچنین پایداری سیاست‌های پولی، ارزی در کنار تنظیم بازارهای اقتصادی برای کاهش نرخ رشد بیکاری توام با ارتقای بهره‌وری را از عوامل افزایش تولید در ترویج، تقویت کار و تولید کارآفرینی دانست.

وی گفت: تولیدات داخلی به عنوان ارزش اسلامی و ملی با بهره‌گیری از نظام آموزشی و تبلیغی کشور مهم شمرده می‌شود.

رضوانی اظهار کرد: در شهرستان مرند برای حمایت از شغل‌های خانگی تاکنون 80 درصد سهمیه مجوز صادر شده که برای پرداخت به کارگروه اشتغال استان معرفی شده‌اند.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان مرند در ادامه میزان اعتبار اختصاصی برای ایجاد مشاغل خانگی را در این شهرستان 5 میلیارد و 500 میلیون تومان ذکر کرد.

وی افزود: تا آخر سال ‌جاری این میزان اعتبار برای حمایت از مشاغل خانگی شامل خیاطی، قالیبافی، گلدوزی و در بخش خدمات و هنری باید توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه تکمیل و پرداخت شود.

فرماندار مرند همچنین از سرپرستان بانک‌های استان خواست در تصویب و ابلاغ اعتبارات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل تسریع کنند.

وی نرخ رشد بیکاری شهرستان مرند را 9.9 درصد اعلام کرد که نسبت به کل استان یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

رضوانی گفت: از 16 هزار فرصت شغلی در سال‌ جاری برای استان، برای 5 هزار نفر سهمیه شهرستان مرند در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی ایجاد اشتغال پیش‌بینی شده است.

همچنین در این جلسه مسئول صندوق مهر امام رضا(ع) شهرستان مرند، گزارشی را از پرداخت تسهیلات فرصت‌های شغلی ارائه کرد.

از 247 نفر سهمیه برای 188 نفر مجوز دریافت وام توسط بانک‌های عامل صادر شده که پرداخت آن بنا به دلیل درخواست ضامن کارمندی دچار مشکلاتی شده است.

انتهای پیام/ج20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول