اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تحقیق و پژوهش استانداری تهران:

تفکر آینده‏نگری و آینده‏اندیشی در کشور توسعه یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران اظهار داشت: تفکر آینده‏نگری و آینده‏اندیشی در کشور توسعه پیدا کرده و روزبه‌روز در حال رشد است.

تفکر آینده‏نگری و آینده‏اندیشی در کشور توسعه یافته است
رضا براتی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: دفتر آموزش و پژوهش استانداری تهران، برنامه‏ریزی‏ کارگروه‏های دولت را در سطح استان بر عهده دارد.
وی ادامه داد: همچنین سازمان‏دهی و ایجاد پیوند بین دستگاه‏های دولتی با دستگاه‏های صنعتی و تولیدی در جهت تولید علم و فناوری و دستاوردهای جدید پژوهشی نیز بر عهده دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران است.
مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران افزود: هدف ما، تلاش در جهت ایجاد انگیزه و بهبود آموزش‏های پژوهشی در کارکنان دولت است تا در بازه زمانی خاصی بتوانیم با نگاهی جدی و پژوهش‏محور، آموزش‏های لازم را در دوره‏های مختلف برای آنها در نظر بگیریم.
براتی ادامه داد: با برگزاری آزمون‏ها و جمع‏آوری دستاوردهای علمی و پژوهشی کارمندان دولت، میزان و درصد بهره‏برداری از آثار آنها و درصد پیشرفت آن را باید برآورد کنیم و با نظارت و هدایت، تحولات و بررسی‏های لازم را انجام می‏دهیم.
وی اضافه کرد: کارگروه دیگری که این دفتر آن را مدیریت می‏کند، کارگروه فناوری، نوآوری و ابداعات است.
مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران ادامه داد: این کارگروه محلی برای شناسایی نیازهای اساسی ملی و صنعتی و تامین نیازها در جهت توسعه و سازندگی است که با نگاهی مدبرانه، پژوهش‏گرانه و آینده‏نگر حقیقت‏ها و جایگاه‏های پژوهشی را در کشور و دنیای پیشرفت ثابت و گسترده می‏کند.
براتی اضافه کرد: فعالان در این کارگروه‏ها با برنامه‏ریزی‏هایی که دارند، فاصله ما را با جهان پژوهش کمتر ساخته و نگرانی‏ها را در این زمینه مهار می‏کنند.
مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران اظهار داشت: تفکر آینده‏نگری و آینده‏اندیشی در کشور توسعه پیدا کرده و روزبه‌روز در حال رشد است و بیش از وضع فعلی هم عمق پیدا می‏کند.
براتی بیان کرد: این نوع دید همه را به این باور رسانده که ما هم به آینده‏ای دست یافته و به سوی پیشرفت راه پیدا می‏کنیم.
وی تصریح کرد: ایران قادر است با ارایه راندمان‏های جدید، به دنیای پیشرفته و پژوهشی دست یابد و طرح‏های خود را ارایه دهد.
مدیرکل دفتر تحقیق و پژوهش استانداری تهران گفت: محققان، پژوهشگران و متفکران ایرانی می‏توانند با رسیدن به فناوری‏های جدید، دنیا را محتاج خود کنند و نگاه جهانیان را به فناوری‏ها و پژوهش‏هایشان وادارند.
براتی با بیان اینکه پژوهش ایرانی باید با نگاهی مثبت و متفاوت جلوه داده شود، افزود: توجه به بخش پژوهش از نیازهای امروز جامعه ایرانی است.
انتهای پیام/ر10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول