اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان:

اعتماد به مخاطب مهم‌‌ترین چالش شبکه‌های اینترنتی است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه کاربران گیلانی عضو شبکه‌های اجتماعی به مخاطب خود اعتماد نکنند، گفت: اعتماد به مخاطب یا کسانی که در لیست دوستان کاربران قرار می‌گیرند، مهم‌ترین چالش در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی است.

اعتماد به مخاطب مهم‌‌ترین چالش شبکه‌های اینترنتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی عصر امروز در جلسه نیروی انتظامی استان ضمن هشدار به کاربران عضو شبکه‌های اجتماعی خارجی، اظهار داشت: کاربران گیلانی عضو شبکه‌های اجتماعی خارجی به ویژه فیس بوک مراقب باشند که به مخاطب یا کسانی که در لیست دوستان آنان قرار می‌گیرند، اعتماد نکنند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گفت: برخی از کاربران گیلانی با شبکه‌های اجتماعی خارجی که به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران پایبند نیستند ارتباط برقرار کرده و آن شبکه‌ها از اطلاعات دریافتی به انحای مختلف علیه آن شخص یا کشور ایران سوءاستفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد حضور بسیاری از کاربران ایرانی در فضای شبکه‌های اجتماعی با مخاطراتی در رابطه با تهدید حریم خصوصی آنان مواجه است، اذعان داشت: سهل‌انگاری این دسته از کاربران، گاه صدمات جدی جبران‌ناپذیری به آنها وارد می‌کند.
محمدخانی با اشاره به اینکه اعتماد به مخاطب یا کسانی که در لیست دوستان کاربران قرار می‌گیرند، مهم‌ترین چالش در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی است، اظهار داشت: مطالعه سبک کاربری کاربران ایرانی نشان می‌دهد که معمولا کاربران درخواست دیگر کاربران برای دوستی را به راحتی می‌پذیرند و این در حالی است که در شبکه‌های اجتماعی دوست‌یابی تنها دوستان و آشنایان در فضای واقعی در این فضا نیز نسبت به اتصال و اشتراک‌گذاری اطلاعات و محتوا اقدام می‌کنند.
وی، از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواست تا با رعایت نکات ایمنی از حریم خصوصی خود در فضای سایبری محافظت کنند.
این مسئول، مراقبت از جعل هویت را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که کاربران را تهدید می‌کند موضوع جعل هویت است به ویژه در زمانی که کاربر در زمینه‌ای جزو افراد سرشناس و شناخته شده باشد.
وی با تصریح بر اینکه کاربران اسرار ملی و سازمانی خود را افشا نکنند، خاطر نشان کرد: برخی از شبکه‌های اجتماعی نیز طوری طراحی شده‌اند که ناخواسته افراد را به ورطه جاسوسی می‌کشانند به طور مثال برخی شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر جانمایی که افراد نام و نشان خیابان‌ها، اماکن و مراکز مهم و حساس را به اشتراک می‌گذارند، عملا کارکرد جاسوسی دارند و به راحتی این امکان را به دشمن می‌دهند که به اطلاعات مکانی مراکز مهم و حساس و حیاتی بدون کمترین زحمتی دسترسی داشته باشند.
محمدخانی، مراقبت از کرم‌های رایانه‌ای و تروجان‌ها و مطالعه توافقنامه محرمانگی اطلاعات را از موارد مهم و مورد تاکید قرار داد.
وی یادآور شد: فضای شبکه‌های اجتماعی مملو از کاربرانی است که با هویت‌های جعلی و برای مقاصد خاص نظیر کلاهبرداری، اشاعه مسائل ضد اخلاقی و دیگر اقدام‌های غیرقانونی و مجرمانه نسبت به ارتباط‌گیری با کاربران اقدام می‌کنند از این‌رو از پذیرفتن افرادی که با هویت، تصاویر و طرح مطالب اغوا کننده سعی در ارتباط‌گیری و افزودن کاربر به لیست دوستان یا علاقه‌مندان صفحه خود هستند، اجتناب شود.
این مسئول، تنظیمات حریم خصوصی را در شبکه‌های اجتماعی مهم دانست و تصریح کرد: با استفاده از این ابزارها می‌توان راحت‌تر نسبت به اشتراک‌گذاری اطلاعات با دوستان اقدام و دسترسی دیگران را محدود کرد.
وی با اشاره به اینکه پی‌جویی فنی و کشف علمی جرایم سایبری نیازمند پلیس تخصصی با سطح بالای فناورانه است، خاطر نشان کرد: امروزه در مجموعه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با راه‌اندازی پلیس فتا و سپری شدن مدت کمی از تاسیس آن، موفقیت‌های چشمگیری به دست آمده است.
انتهای پیام/ی10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول