اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با شب شهادت رسول خاتم(ص)

مشهدالرضا سوگوار و عزادار است

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با شب شهادت رسول خاتم(ص) و سبط اکبر ایشان حضرت امام حسن مجتبی(ع)، مشهدالرضا بار دیگر عزادار و سوگوار است.

مشهدالرضا سوگوار و عزادار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد با وجود شروع بارش شدید برف در مشهد و حومه این شهر، هیئت‌های عزاداری از نقاط دور و نزدیک ایران خود را به شهر مشهد رسانده تا بار دیگر میزان ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت جلوه‌گر کنند.

راه‌های منتهی به شهر مشهد نیز میزبان عاشقانی است که پیاده و سواره به آستان قدسی حریم امن الهی علی‌بن موسی‌الرضا(ع) می‌شتابند.

در همین راستا ارگان‌های متعددی چون نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر، شهرداری و آتش‌نشانی برای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر و بهتر به زائران و مجاوران امام رئوف(ع) در این چند روز بسیج شده‌اند.

با وجود سردی و برودت شدید هوا از ساعات گذشته هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری، گروه گروه از سراسر شهر مشهد همراه زائران وارد شده به این شهر، برای عرض تسلیت به امام هشتم(ع) به سمت حرم مطهر رضوی روانه شده‌اند.

هم‌چنین خیابان‌‌های منتهی به حرم رضوی به ویژه خیابان‌های شیرازی، نواب صفوی، امام رضا(ع) و طبرسی از ساعاتی پیش شاهد زائران و مجاورانی است که با دسته‌های عزاداری خود به سمت این حرم امن و ملکوتی رهسپار شده‌اند.

در معابر منتهی به حرم امام رضا(ع) در میان فواصل مختلف تا حرم مطهر رضوی، ایستگاه‌های صلواتی نیز با پخش نذورات مختلف مانند چای و شیر از زائران حضرت رضا(ع) پذیرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فارس از حرم مطهر رضوی، حرم مطهر و ملکوتی نوه پیامبر نیز با برگزاری مراسم خاص و دعوت از ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی افراد برجسته به معنویت این چند روز افزوده است.

آستان قدس رضوی با یک برنامه‌ریزی جامع و مناسب خود را برای پس فردا روز شهادت امام رضا ع) آماده کرده است.

هم‌چنین نماز 28 و روز آخر صفر با همکاری کانون جوادالائمه(ع) در چهارراه شهدای مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول