اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران:

عامل 83 درصد طلاق‌‌ها در مازندران دلیل فرهنگی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: 83.5 درصد طلاق‌ها در استان مازندران به دلیل مسائل فرهنگی رخ می‌دهد.

عامل 83 درصد طلاق‌‌ها در مازندران دلیل فرهنگی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل زهرا شرف‌الدین بعد از ظهر امروز در کلاس آموزشی راهبردهای ارتقای بهداشت روانی و اجتماعی که از سوی آموزش و پرورش و امور بانوان فرمانداری آمل برگزار شد با اشاره به اینکه بهترین زن کسی است که خانواده‌اش از وی راضی باشند، یادآور شد: خدمت به خانواده آتش غضب خداوند را می‌پوشاند.
وی افزود: اگرچه امروز طلاق معضل نگران‌کننده‌ای در جامعه است اما قطع ارتباط عاطفی زن و شوهر که به طلاق عاطفی مشهور است از طلاق قطعی مضرتر است.
شرف‌الدین با اشاره به اینکه یک تحقیق در پرونده طلاق‌های استان نشان می‌دهد که بر خلاف تصور همگان وضعیت اقتصادی در جدایی‌ها نقش کمتری دارد، یادآور شد: 83 درصد طلاق‌ها در مازندران به  دلیل مسائل فرهنگی صورت می‌گیرد در حالی همه تصور می‌کنند که مسائل اقتصادی عامل اصلی طلاق‌هاست.
وی تاکید کرد: عدم شناخت زن و مرد از یکدیگر، عدم آشنایی به وظایف همسرداری و خانواده، عدم تفاهم و سوءظن و مشکلات اخلاقی زوجین از مهم‌ترین دلایل طلاق به شمار می‌رود که منشأ فرهنگی دارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه این مشکلات مختص استان مازندران نیست و در همه جای کشور دیده می‌شود، افزود: بخشی از طلاق‌ها نیز به دلیل مسائل جنسی در میان زن و شوهر صورت می‌گیرد.
وی با اعلام اینکه در جامعه امروز زن و مرد باید بتوانند احساسات خود را مدیریت کنند، تصریح کرد: این مدیریت به دوام و ثبات خانواده‌ها کمک می‌کند.
شرف‌الدین با اشاره به روابط همکاران زن و مرد در ادارات گفت: بسیاری از روابطی که آسان شمرده می‌شود آغاز نابودی و ویرانی خانواده‌هاست.
وی با بیان اینکه خدمت بی‌منت زن در خانواده، خانواده را از آسیب نجات می‌دهد، گفت: زنان نباید به جای آرامش دادن به خانواده، اضطراب را به خانواده تزریق کنند.
در این دوره آموزشی ضمن خدمت 300 نفر از بانوان فرهنگی شهرستان آمل حضور داشتند.
انتهای ‌پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول