اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

علل طلاق باید ریشه‌یابی شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان قزوین خواستار ریشه‌یابی در خصوص علل بروز طلاق در راستای مقابله با این معضل اجتماعی شد.

علل طلاق باید ریشه‌یابی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک بین ظهر امروز در دیدار با مدیر کل و معاونان اداره کل ثبت احوال استان قزوین بیان کرد: مسئله آمار و ثبت احوال یک مسئله اساسی است و دین مبین اسلام بر پایه نظم و ثبت استوار شده است.
وی ادامه داد: خداوند متعال تشکیلات این عالم را بر اساس ثبت استوار کرده است و برای هر فردی یک فرشته را گمارده است تا اعمال خوب و بد او را ثبت کنند، همچنین چیزهای دیگر عالم در یک لوح محفوظی جمع شده که نشان می‌دهد این عالم، عالم منظمی است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: همه چیز در دین مبین اسلام باید منظم باشد و باید تولد، وفات، ازدواج و طلاق به صورت منظم ثبت شود و این موارد در جامعه مسلمانان به صورت روشن باشد تا بر اساس آن آمارها، مسئولان بتوانند برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری را انجام دهند و جامعه را به سوی رشد و تعالی سوق دهند.
وی افزود: همه باید تلاش کنیم که کشوری داشته باشیم که هویت همه جانبه آن از هر جهت فرهنگی، خانوادگی و غیره روشن باشد مقداری از این کار بر عهده کارکنان ثبت احوال است که این آمار را به صورت منظم و دقیق استخراج کرده و در اختیار مسئولان گذارند تا آنها نیز بر اساس آن وظایف خود را انجام دهند.
باریک بین عنوان کرد: ان‌شاالله کشوری دقیق از لحاظ آمار داشته و در جهان نمونه باشیم و در این کار نیز باید به روز عمل کنیم زیرا در کشورهای مختلف به بحث آمار بسیار توجه دارند و در این حوزه بسیار دقت می‌کنند و مسئولان با داشتن آمار می‌توانند مسیر را مشخص کنند.
وی با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع اعلام کرد: از اینکه در اداره ثبت احوال با کرامت با مردم برخورد می‌کنید، تشکر می‌کنیم و آنچه برای آخرت ما می‌ماند برخوردهای خوب، صداقت، امانت‌داری و خدمت به مردم شهر، استان و کشور است و ان‌شاالله مسئولان ما کار خود را عبادی تصور کنند و در این راه تلاش کنند و مردم را راضی نگاه دارند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آمار مطرح شده در خصوص وضعیت طلاق از سوی مدیرکل ثبت احوال استان اظهار کرد: انگیزه طلاق‌ باید مشخص شود و اینکه در چند سال بعد از ازدواج صورت می‌گیرد بنابراین نیاز است گروهی تشکیل شوند و در این خصوص تحقیق کرده و راهکارهای آن را نیز بیابند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول