اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری خبر داد

رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در ثبت کمترین آمار طلاق

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در ثبت کمترین آمار طلاق رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در ثبت کمترین آمار طلاق
عبدالرسول غزالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: این استان با ثبت 15 ازدواج و یک طلاق در ماه در ثبت کمترین آمار طلاق رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در شش ماه نخست سال گذشته در این استان افزون بر 469 مورد طلاق به ثبت رسیده است که این میزان در شش ماهه نخست امسال به 318 مورد کاهش یافته است.
وی همچنین به تعداد آمار فوتی‌های ثبت شده در این استان اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست سال گذشته 2 هزار و 321 نفر آمار فوت شدگان در این استان ثبت شده است که با مقایسه این آمار با تعداد فوت شدگان در سال‌جاری برابر با 2 هزار و 542 نفر افزون بر 221 افزایش ثبت فوت داشته‌ایم.
غزالی در ادامه با تأکید بر اهمیت بایگانی الکترونیکی اسناد سجلی در این راستای دستیابی به اهداف دولت الکترونیک در این استان، گفت: در سال گذشته در این بخش 3 میلیون سند سجلی به صورت الکترونیکی اسکن شده و خدمات سجلی هم به صورت آنلاین ارائه می‌شود.
مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تمام سندهای مربوط به مردم را به صورت آرشیو الکترونیک تهیه و آن را در اختیار سایر دستگاه‌ها و نهادها قرار داده‌ایم تا در پیشبرد برنامه‌های خود از آن استفاده کنند.
وی همچنین با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند از سوی سازمان ثبت احوال در آینده‌ای نزدیک، گفت: کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی میتواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود که این امور می‌توانند نقش بسزایی در پویایی اقتصادی داشته باشند.
غزالی اضافه کرد: با اجرای طرح کارت ملی هوشمند، این امکان فراهم می‌شود تا خدمات به روش ساده، سریع و باکیفیت بیشتر به مردم ارائه شود که این مهم می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و افزایش سطح رضایتمندی آحاد مردم از دولت شود.
وی شاخص‌هایی از جمله شناسایی افراد، شناسایی هویت و امضای دیجیتال را از جمله کاربردهای اساسی کارت ملی هوشمند عنوان کرد و افزود: کارت ملی هوشمند به عنوان یک کلید ورود مناسب برای کاربردهایی همچون هدفمندی یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخابات و سایر خدمات شهروندی با هماهنگی نهادهای ذیربط می‌تواند قابل استفاده باشد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول