اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی:

قرآن در ایران اسلامی فراگیر شده است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران شاهد هستیم که قرآن در جامعه ما فراگیر شده است.

قرآن در ایران اسلامی فراگیر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات کشوری حفظ، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، فرارسیدن ایام سوگواری پیامبراکرم(ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را تسلیت گفت.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت برگزاری مراسم‌های قرائت قرآن و همچنین مسابقات قرآنی اظهار کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این هستیم که مراسم‌های قرآنی در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن مهرجور مانده بود، تاکید کرد: در گذشته شرایط به گونه‌ای بود که فقط تاکید می‌شد که در آموزش و پرورش و آموزش عالی قرآن مورد توجه قرار گیرد تا نسل جوان بتوانند روخوانی قرآن را فرابگیرند.

وی تصریح کرد: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران شاهد هستیم که قرآن در جامعه ما فراگیر شده و با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به قرآن کریم، از این کتاب آسمانی در کشور بهره‌های بسیاری برده می‌شود.

مقتدایی برگزاری مسابقات قرآنی را یکی از جنبه‌های توجه به قرآن دانست و گفت: امروز می‌توانیم بگوییم که ایران اسلامی کشوری قرآنی است و به دلیل این موهبت ارزنده باید شاکر درگاه خداوند باشیم.

وی ضرورت توجه به قرآن در بخش‌های مختلف زندگی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بزرگان دینی که حافظ و عامل به قرآن بوده‌اند اجر و پاداش بسیار بزرگی نزد پروردگار دارند و با انبیا الهی محشور می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه هیچ فضیلتی بالاتر از قرآن کریم نیست، تصریح کرد: کسانی که حافظ و قاری قرآن هستند باید قدر این نعمتی که از سوی خداوند به آنها ارزانی داشته شده است را بدانند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ، قرائت و تلاوت قرآن باید با هدف جلب رضایت پروردگار انجام شود، یادآور شد: فعالان قرآنی باید با خلوص نیت در این عرصه گام بردارند تا بتوانند از پاداش و اجر معنوی بسیار زیاد بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول