اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه ری خبر داد

برگزاری مراسم سوگواری آل‌الله در اماکن متبرکه شهرری

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه ری شهرستان ری با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اماکن متبرکه ری گفت: مراسم سوگواری آل‌الله در اماکن متبرکه شهرری در شهرری برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم سوگواری آل‌الله در اماکن متبرکه شهرری
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی توسلی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسم سوگواری آل‌الله در اماکن متبرکه شهرری خبر داد و گفت: مراسم عزاداری و سوگواری حضرت ختمی مرتبط و سبط بزرگوارش امام حسن مجتبی (ع) و ولی نعمت ایرانیان امام رضا (ع) در امامزاده‌ها و بقاع شهرری برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با اشاره به فرارسیدن ایام ارتحال نبی مکرم اسلام (ص) و سبط اکبر (ع) عنوان کرد: این دو بزرگوار مظهر اخلاق حسنه هستند و امروز جامعه ما بیش از هر زمانی نیازمند این اخلاق حسنه است.
وی در ادامه با تسلیت شهادت جانسوز هشتمین ستاره پرفروغ امامت و ولایت گفت: امام رضا (ع) مانند سایر ائمه معصومین، بصیرت افزایی علیه ترفندهای معاندان اسلام را در دستور کار خود قرار دادند و به این امر عنایت خاص داشتند و امام رضا (ع) نیز مظهر رضا و رحمت است و این چنین ایامی باید به الگوبرداری از این بزرگان پرداخت.
حجت‌الاسلام توسلی با اشاره به برگزاری مراسم‌های عزاداری در اماکن مقدسه شهرری خاطرنشان کرد: مراسم دهه آخر ماه صفر در همه امامزاده‌ها و بقاع برقرار است که مهمترین آنها مراسم سوگواری در آستانه امامزاده عبدالله (ع) و بقعه شیخ صدوق (ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا است.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه ری شهرستان ری از برگزاری محفل انس با قرار به خاطر این مناسبت در همه امامزاده‌های شهرستان ری خبر داد.
حجت‌الاسلام توسلی در پایان به برگزاری این مراسم در آستان امامزاده عبدالله (ع) و بقعه شیخ صدوق (ره) اشاره کرد و گفت: این مراسم در بقعه شیخ صدوق (ره) به مدت 10 شب با سخنرانی حجت‌الاسلام قدیریان و مداحی عرب سرخی و در امامزاده عبدالله (ع) به مدت پنج شب با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ رضا اصلانی و مداحی محسن جعفری برگزار می‌شود.
تقارن مناسبت جانسوز اربعین حسینى با سالروز مصیبت جانکاه یعنى رحلت پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله و شهادت فرزندان گرامی ایشان حضرت امام حسن مجتبى و حضرت امام على بن موسى الرضا (ع) دهه آخر ماه صفر را، دهه اندوه و غم براى پیروان مکتب اهل بیت (ع) قرار داده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول