اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خبر داد

سهمیه مازندران در المپیک 6 برابر شد / کسب 3 مدال در المپیک دور از دسترس نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از کسب سهمیه شش ورزشکار مازندرانی در بازی‌های 2012 المپیک لندن خبر داد.

سهمیه مازندران در المپیک 6 برابر شد / کسب 3 مدال در المپیک دور از دسترس نیست
نصرالله پریچهره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: تاکنون 32 ملی‌پوش در رشته‌های مختلف ورزشی در کشور موفق به کسب سهمیه المپیک 2012 لندن شدند که از این تعداد شش ورزشکار از مازندران هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران افزود: از بین شش ملی‌پوش مازندرانی که موفق به کسب سهمیه شدند سه ورزشکار از کشتی آزاد و فرنگی، یک ملی‌پوش از وزنه‌برداری، یک ملی‌پوش از پینگ‌پنگ و یک ورزشکار از تکواندو است.
پریچهره بیان داشت: از ورزشکاران مازندرانی که موفق به کسب سهمیه در المپیک 2012 لندن شدند پنج ملی‌پوش مرد و یک ملی‌پوش نیز زن هستند.
وی گفت: مهدی تقوی و رضا یزدانی در رشته کشتی آزاد و قاسم رضایی در کشتی فرنگی، بهداد سلیمی در وزنه‌برداری، نوشاد عالمیان در پینگ‌پنگ و سوسن حاجی‌پور در تکواندو به عنوان شش ملی‌پوش مازندرانی هستند که موفق شدند در رقابت‌های مهم المپیک 2012 لندن سهمیه کسب کنند.
پریچهره تصریح کرد: در المپیک 2008 پکن از مازندران تنها یک ملی‌پوش حضور داشت که این تعداد در المپیک 2012 شش برابر شد.
این مسئول یادآور شد: در بازی‌های المپیک 2008 پکن تنها سید مراد محمدی به عنوان ملی‌پوش مازندرانی در رشته کشتی آزاد حضور داشت که موفق به مدال باارزش برنز در این رقابت‌ها شد.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در ادامه افزود: با توجه به فاصله شش ماهه تا آغاز این مسابقات شاید تعداد ملی‌پوش مازندرانی در المپیک 2102 لندن نیز افزایش یابد.
پریچهره بیان داشت: رقابت و مسابقه‌دادن در بازی‌های المپیک که بهترین‌های ورزشکار هر کشور حضور دارند و هر ملی‌پوش هم فقط برای کسب مدال و افتخار کشورش در اینگونه رقابت‌ها حضور می‌یابد، بسیار سخت و دشوار است.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران متذکر شد: روی هر شش ملی‌پوش خود حساب ویژه‌ای برای کسب مدال در المپیک لندن باز کردیم که اگر ملی‌پوشان مازندرانی با قرعه مناسب روبرو شوند کسب مدال آنها در این مسابقات معتبر و مهم دور از دسترس نیست.
وی عنوان کرد: با توجه به میزان آمادگی بدنی هر شش ملی‌پوش مازندرانی در المپیک 2012 لندن کسب دو تا سه مدال را در این مسابقات از این ورزشکاران مازندرانی انتظار داریم.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در پایان اذعان داشت: ورزش استان از قطب‌های اصلی کشور محسوب می‌شود و در کسب مدال رقابت‌های مختلف برون‌مرزی و دعوت به اردوی رشته‌های مختلف همیشه از بهترین‌های وزارت ورزش و جوانان کشور بوده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول