اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:

تعداد ورزشکاران اردبیل در المپیک باید افزایش یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: حضور کم ورزشکاران اردبیلی در المپیک برای ما قابل قبول نیست و این تعداد باید با همت روسای هیئت‌های ورزشی افزایش یابد.

تعداد ورزشکاران اردبیل در المپیک باید افزایش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پازاج صبح امروز در همایش تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران و نخبگان جوان اردبیل اظهار داشت: اردبیل قطب ورزش قهرمانی در کشور است و به همین لحاظ باید سهم حضور در المپیک نیز افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین مدال‌های المپیک دست اردبیل است، افزود: ورزشکاران حاضر شده در المپیک سه شعار سریعترین، بالاترین و قوی‌ترین را سرمشق خود قرار دادند و تمام کشورهای دنیا راضی هستند مدال‌های خود را از دست بدهند اما این سه مولفه را داشته باشند.
پازاج ادامه داد: زمانی که رضازاده با تسلط به این سه مولفه سریع‌ترین، بالاترین و قوی‌ترین توانست بر پولاد سرد فایق آمده و قوی‌ترین مرد جهان شود دهکده المپیک دگرگون شد که این افتخاری بزرگ برای ما اردبیلی‌‌هاست.
وی با تاکید بر اینکه روسای هیئت‌های ورزشی ما باید بیش از پیش در راستای تقویت ورزشکاران خود تلاش کنند، افزود: برنامه‌ریزی درست قطعاً سهم ما را در المپیک‌های بعدی افزایش خواهد داد و در قبال آن مدال‌های کسب شده از سوی جوانان ما نیز ارتقا می‌یابد.
این مسئول با اشاره به اینکه ورزشکاران اردبیل شایستگی صعود به قله‌های بسیار بالاتر را دارند ابراز داشت: این شایسته اردبیل نیست که باوجود قطب ورزشی بودن در برخی رشته‌ها ورزشکار بنام نداشته باشد.
 
* ورزشکاران ما برای رسیدن به کمال انسانی تلاش کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ماندگاری ورزشکاران را در صحنه منوط به داشتن روحیه پهلوانی آنان دانست و گفت: هدف نهایی ورزش هدایت انسان به کمال اخلاقی و انسانی است که ورزشکاران ما با داشتن چنین روحیاتی توانسته‌اند در میدان‌های مختلف پیروز و سربلند باشند.
وی با تقدیر از پهلوان و قهرمانان ورزشی و نخبگان جوان استان اظهار داشت: مدال‌آورانی در تاریخ ما ماندگار خواهند شد که ارزش‌مداری و دین‌مداری را همراه با قهرمانی داشته باشند.
این مسئول بیان داشت: مرحوم تختی، مرحوم پرویز دهداری و ورزشکاران فقیدی از این دست در تاریخ ما ماندگار هستند چرا که تمام منش‌های معرفتی را سرلوحه قرار داده و به علی (ع) اقتدا کردند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با یادآوری ابعاد مختلف ورزش اظهار داشت: ورزش قهرمانی یکی از ابعاد ورزش است و المپیک آخرین بخش ورزش قهرمانی است که تمام کشورها برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی به وجود برنامه استراتژیک برای حضور ایران در المپیک اشاره کرد و افزود: اردبیل نیز به لحاظ موقعیت جغرافیایی قطب ورزش قهرمانی کشور است و آن زمانی که از هیچ یک از استان‌ها ورزشکاری در المپیک حضور نداشت اردبیل با اعزام ورزشکاران مستعد توانست نام ایران را پر آوازه کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از ورزشکاران، پهلوانان، قهرمانان و نخبگان جوان ورزشی با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول