اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

آموزش و فرهنگ‌سازی آثار حوادث را به حداقل می‌رساند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی آثار حوادث را به حداقل می‌رساند.

آموزش و فرهنگ‌سازی آثار حوادث را به حداقل می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان اردبیل با اشاره به راه‌اندازی سیستم کنترل هوشمند جاده‌ای اظهار داشت: امروز بین کارخانه‌های تولید‌کننده خودرو با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با راه یک مسابقه نابرابر برقرار است به گونه‌ای که صاحبان کارخانه‌های تولید خودرو با هدف کسب سود چندین برابر ظرفیت راه‌های مواصلاتی ما سالانه خودرو تولید کرده و روانه بازار می‌کنند که هیچ تناسبی با وضعیت توسعه راه‌ها ندارد.

وی افزود: ما مشاهده می‌کنیم که در این مسابقه دستگاه‌های متولی راه و ترابری با هدف افزایش ضریب ایمنی ترددها عقب مانده‌اند که در این ارتباط ضرورت دارد جاده‌های استان به سیستم‌های هوشمند نظارتی مجهز شوند تا حوادث و تلفات جاده‌ای به حداقل برسد.

این مسئول با یادآوری اینکه بحران ترافیک امروز امنیت روانی جوامع را به خطر انداخته است گفت: ما در فرهنگ استفاده از جاده و خودرو تابع یک ‌سری قوانین هستیم که با مدنظر قرار دادن آنها می‌توان خطرات و آسیب‌ها را به حداقل رساند.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به کلنگ‌زنی ساختمان مدیریت یکپارچه سوانح و حوادث با عنوان مانیتورینگ ابراز داشت: ما به سرعت نیازمند ساخت و تجهیز این ساختمان هستیم تا بتوانیم در یک مدیریت یکپارچه از بروز حوادث و سوانح پیشگیری و به سرعت با آن مقابله کنیم.

بیگدلو در مورد قطع برنامه «امان» از صدا و سیمای مرکز اردبیل ابراز داشت: موضوع تعطیلی این برنامه مربوط به کمبود اعتبار نیست بلکه ما تلاش می‌کنیم با اصلاحی که در محتوای برنامه انجام می‌دهیم تولید آن را به سرعت ادامه دهیم.

وی بحث آموزش امداد و نجات به ویژه در بین خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی در این زمینه را ضروری اعلام کرد و گفت: در بحث پیشگیری نیازمند آموزش‌های مستمر هستیم تا مبادا نعمت الهی در بارش‌ها و برخی جریانات طبیعی به نقمت تبدیل شود.

این مسئول همچنین از تلاش و همت صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان در پوشش 34 هزار هکتار از اراضی استان در قالب تامین بیمه مورد نظر خبر داد و گفت: اگر این فعالیت با پوشش اراضی دیم انجام شود قابل تحسین‌تر است چرا که برخی از کشاورزان پر تلاش ما در این حوزه هم‌چنان دغدغه‌های بسیاری دارند.

بیگدلو از مسئولان و متولیان این حوزه خواست در پاسخ به دغدغه پنبه‌کاران منطقه مغان موارد و موازین قانونی را در بیمه اراضی تبیین کرده و به اطلاع کشاورزان برسانند.

این مسئول اظهار داشت: با حمایت دولت خدمتگزار و توجه ویژه رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی توسعه اراضی آبی آن‌هم به شکل مدرن و مکانیزه با پرداخت 85 درصد تسهیلات بلا‌عوض و مابقی به صورت آورده کشاورزان به رونق و توسعه کیفی بخش کشاورزی کمک می‌کنیم.

وی ضرورت اطلاع‌رسانی در این حوزه را به ویژه در بحث مدیریت منابع آب خاطرنشان کرد و گفت: این گونه کشت تضمینی در بهره‌وری بیشتر برای کشاورز و زارع پر تلاش است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل همچنین از اقدام هلال احمر در تجهیز دهیاری‌ها و ساختمان آنها به امکانات امداد و نجات قدردانی کرد و خواستار توسعه آموزش امداد و نجات به همت خود دهیاران به شرط گذراندن دوره‌های آموزشی شد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول