اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

نمایشگاه خطوط هوایی سبب فرهنگ‌سازی سبک گردشگری می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به برگزاری سومین نمایشگاه خطوط هوایی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در مشهد می‌توانیم شاهد فرهنگ‌سازی گردشگری کشور باشیم.

نمایشگاه خطوط هوایی سبب فرهنگ‌سازی سبک گردشگری می‌شود
حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در آستانه برگزاری سومین نمایشگاه خطوط هوایی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این نمایشگاه ضمن کمک به فرهنگ‌سازی سبک گردشگری در داخل کشور و دیگر شهرها؛ می‌تواند فرهنگ عمومی و آشنایی مردم را با نوع کار و اهداف این نمایشگاه آشنا کند که قطعا دارای رویکرد مثبتی است ضمن اینکه آثار مثبت این گونه موضوعات را نباید نادیده گرفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت این نمایشگاه پیش‌بینی شده است که قطعا رویکردی مثبت دارد تا زمینه خدمت‌رسانی مردم ایران و زائران رضوی فراهم شود که از جمله آثار این نمایشگاه را می‌توان جذب گردشگر، ارائه زیرساخت‌های هتل‌داری و آشنایی با خطوط هوایی عنوان کرد.
وی یادآور شد: در این نمایشگاه آخرین دستاوردها، سبک‌های گردشگری و زیرساخت‌های توریستی مشهد را می‌توان در معرض دید عموم قرار داد تا ضمن ارائه یک نوع به روز بودن، به دست‌اندرکاران و مردم نتایج جدیدی از تحقیقات، پژوهش‌های صاحب‌نظران این موضوع ارائه شود تا سبب نگاه مثبت و انتقال موضوع گردشگری شود.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی یکی از بهترین جایگاه‌های واقعی گردشگری در دنیا را از آن ایران دانست و گفت: هم اکنون در بین 10 کشور اول دارای جاذبه گردشگری در دنیا هستیم، اما سهم ایران از حوزه گردشگری بسیار ناچیز در حدود نیم درصد است که نشان‌دهنده نگرفتن سهم واقعی گردشگری خود در زمینه‌های مختلفی نظیر سیاحتی، زیارتی، صنعتی، درمانی و... در دنیاست و باید برنامه و راهکارهایی داشته باشیم تا گردشگری را منبع اصلی در درآمدهای کشور معرفی کنیم.
وی ادامه داد: کشور ایران در زمینه‌های مختلف ظرفیت‌های بالایی دارد و باید در زمینه‌های مختلف زیرساخت‌های اساسی را ایجاد، ترمیم و تقویت کرد تا به جایگاه واقعی خود در زمینه گردشگری جهانی برسیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس، دیگر استان‌ها، دولت و... همه نگاه مثبتی به بحث گردشگری مخصوصا شهر مشهد دارند و با پیگیری این دستگاه‌ها این امکان هست که بتوانیم در آینده از منابع مختلف ضمن اقدام به جذب سرمایه، نهایت استفاده از زیرساخت‌ها را ببریم.
سبحانی‌نیا گفت: ارائه تسهیلات ویژه برای زائران و  گردشگران سبب ماندگاری مسافران در مشهد می‌شود که باید با کمک کردن با روش‌های مختلف به زائران و گردشگران نظیر کاهش هزینه‌های سفر از طرق مختلف اساس این موضوع را بنیان نهاد، ضمن اینکه اعتباری برای حمل و نقل، اسکان، تغذیه  و... زائران در نظر گرفت و مشوقی ایجاد شود تا گردشگر، مسافر و زائر برای حضور در مشهد میل به ماندگاری بالا داشته باشد.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول