اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرایان:

گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی از مدارس آغاز شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سرایان گفت: باید گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از مدارس آغاز و تقویت شود.

گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی از مدارس آغاز شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری سرایان، محمدعلی مهدی‌نژاد اظهار داشت: وظیفه اصلی انجمن کتابخانه‌های عمومی تشویق و ترغیب مردم به امر مطالعه است.
وی بر نگرش ویژه به مدارس در امر مطالعه تاکید کرد و گفت: باید گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از مدارس آغاز و تقویت شود.
فرماندار سرایان با اشاره به کارهای عظیم صورت گرفته در امر کتاب‌خوانی و ایجاد فضاهای کتابخانه‌ها افزود: در راستای ایجاد فضاها و امکانات در مورد فراهم آوردن محیط مناسب مطالعه کارهای بزرگی صورت گرفته اما با توجه به نیاز بالای جامعه و اهمیت پرداختن به مطالعه مفید این امکانات کافی نیست و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
مهدی‌نژاد با اشاره به کمبود منابع مطالعاتی در شهرستان خواستار فراهم کردن و تأمین منابع مطالعات برای دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره کتاب و کتاب‌خوانی، از تدوین سند نهضت مطالعه مفید در استان خبر داد.
محمد قریب گفت: در این سند وظایف دستگاه‌ها در زمینه کتاب‌خوانی مشخص شده و هدف اصلی از تنظیم این سند افزایش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین افراد جامعه و به ویژه نسل جوان است.
وی از واگذاری طرح‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی به دستگاه‌های مختلف در قالب تشکیل چهار کمیسیون نیروهای مسلح، علمی فرهنگی، خانواده، جوانان و دانش‌آموزی خبر داد.
مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به وابستگی کتابخانه‌های عمومی به مردم و نداشتن بودجه دولتی ضرورت دعوت از خیران در بحث احداث و تجهیز کتابخانه‌ها را یادآور شد.
قریب افزود: با جذب خیران، بسیاری از تنگناهای موجود در بحث کتابخانه‌ها برطرف خواهد شد.
تشویق دانش‌آموزان و دانشجویان به مطالعه، راه‌ها و طرح‌های تشویق زنان خانه‌دار به مطالعه و زیباسازی و تجهیز کتابخانه‌ها به منظور فراهم کردن زمینه مطالعه در بین مردم از اهم موارد مطرح شده در این نشست بود.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول