اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنیانگذار رشته تکواندو ایران در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس

کتاب قانون داوری تکواندو تدوین شد/ فعالیت 140 داور بین‌المللی تکواندو در کشور

خبرگزاری فارس: بنیانگذار و قدیمی‌ترین داور رشته تکواندو ایران با اعلام اینکه کتاب قانون داوری تکواندو تدوین شده، گفت: 140 داور بین‌المللی تکواندو در کشور فعالیت می‌کنند.

کتاب قانون داوری تکواندو تدوین شد/ فعالیت 140 داور بین‌المللی تکواندو در کشور
ابوالقاسم حسن‌زاده در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار ورزشی فارس در آمل به چگونگی رشد و پیشرفت تکواندو در ایران، مقایسه جایگاه کشورمان در بین دیگر کشورها، علمی شدن رشته ورزشی تکواندو در بین رزمی‌کاران و داوران، تعداد داوران ملی و بین‌المللی، به روز شدن اطلاعات داوری و ورود رشته تکواندو در بین رشته‌های دانشگاهی پرداخت.
حسن‌زاده با اشاره به امکانات ورزش تکواندوی مازندران نسبت به دیگر استان‌ها بیان داشت: مازندران از امکانات خوبی در رشته ورزشی تکواندو برخوردار است و پیشرفت‌های زیادی را آینده در این استان شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به علمی شدن ورزش در سطح کشور بیان داشت: باید رشته‌های ورزشی ما علمی شوند همچنین ما در بخش رشته تکواندو گام‌های بلندی برداشته‌ایم تا در علمی کردن این رشته ورزشی از دیگر رشته‌ها جا نمانیم.
حسن‌زاده که خود از بنیانگذاران، پیشکسوتان و قدیمی‌ترین داور رشته تکواندو ایران است، بیان داشت: ما در مسابقات جهانی دانشجویان قهرمان دنیا هستیم به همین خاطر باید مسابقات دانشجویی ما از سطح بسیار بالایی برخوردار باشد و دانشجویان در اردوهای سخت و فشرده تیم‌های ملی حضور داشته باشند. 
 
* کمیته داوران فدراسیون تکواندو کاملا به روز است
وی با اشاره به اینکه داوران بین‌المللی و ملی قدرتمندی در کشور داریم که از افتخارات ورزشی ما هستند، گفت: کمیته داوران فدراسیون تکواندو کاملاً به روز است و اعضای این کمیته افرادی متخصص و کاردانی هستند که قهرمانان دنیا را ارزیابی می‌کنند.
حسن‌زاده با اعلام اینکه از سطح داوری بسیار بالایی در بین کشورهای دنیا بهره می‌بریم، تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت که هیچ داوری در دنیا به اندازه داوران ما در مسابقات رسمی شرکت نمی‌کنند و این مسابقات سبب افزایش مهارت و تجربه داوران ما می‌شود. 
  
* بیش از 140 داور بین‌المللی در کشور مشغول فعالیت هستند
وی که در سال 1356 عضو تیم ملی تکواندوی ایران برای اعزام به سومین دوره مسابقات جهانی امریکا بود، اضافه کرد: در بخش آقایان و بانوان بیش از 140 داور بین‌المللی در کشور مشغول فعالیت هستند که مسئول کمیته داوران این فدراسیون خود از قهرمانان تکواندو است.
دارنده کمربند دان 7 تکواندو از W.T.F بیان داشت: کمیته داوران ما فعال بوده و از لحاظ اطلاعات داوری به روز هستند و در علمی شدن بخش داوری نیز قدم‌های بزرگی برداشتیم. 
  
* کتاب قانون داوری تکواندو تدوین شده و به چاپ می‌رسد
حسن‌زاده با تاکید اینکه قوانین داوری مسابقات از امسال به صورت پاورپوینت تدوین و هماهنگ شده و در سطح وسیعی بین داوران کشور توزیع شد، خاطرنشان کرد: کتاب قانون داوری تکواندو تدوین شده و به چاپ می‌رسد.
مدرس و داور بین‌المللی تکواندو با اشاره به اینکه رشته تکواندو در بین رشته‌های دانشگاهی گنجانده شده، ادامه داد: هم‌اکنون در برخی از دانشگاه‌های کشور تکواندو جزء رشته‌های زیر شاخه تربیت بدنی قرار گرفته و همچنین در مازندران نیز با رایزنی‌های لازم با مسئولان دانشگاه‌ها در آینده‌ای نزدیک رشته تکواندو به دانشگاه‌های این استان شمالی کشور می‌آید.
حسن‌زاده با اشاره به آگاهی لازم از عملکرد داوران ملی یادآور شد: وقتی داوران برای هر مسابقه‌ای اعزام می‌شوند موظف به ارایه گزارش به کمیته داوران فدراسیون تکواندو بوده تا بلافاصله این گزارشات بررسی می‌شود. 
  
* داوران ما موظف به اجرای به روزترین قوانین و مقررات داوری هستند
بنیانگذار و قدیمی‌ترین داور رشته تکواندو ایران عنوان کرد: کمیته داوران این فدراسیون پس از استعلام از کمیته داوران فدراسیون جهانی جدیدترین و به روزترین قوانین و مقررات داوری را در اختیار گرفته و بلافاصله به داورانی که می‌خواهند وارد مسابقات شوند ابلاغ می‌کنند و داوران ملزم و موظف به اجرای به روزترین قوانین و مقررات داوری هستند.
وی در پاین اذعان داشت: این امر باعث پیشرفت چشمگیر بحث داوری در کشور شده و داوران ما را افرادی فوق‌العاده و متخصص بار آورده و مبارزین ما را نیز آشنا به جدیدترین مقررات و قوانین کرده است.
=================
گفت‌وگو از قربانعلی مسافر
==============
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول